رشد ۳۰ درصدی جمعیت دامی کشور در سال ۹۸

رشد ۳۰ درصدی جمعیت دامی کشور در سال ۹۸
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وضعیت مناسب بارش‌های کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت دامی کشور طی سال جاری تا ۳۰ درصد نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.
علیرضا رفیعی پور اظهار کرد: طی سالیان گذشته در خصوص بیماران استراتژیک نسبت به بیماری تب برفکی شاربون یا سیاه‌زخم طاعون نشخوارکنندگان کوچک نسبت به سال ۹۶ بین ۳۵ تا ۷۵ درصد کاهش داشته و تعداد مبتلایان و هزینه‌ها پایین آورده شده و در سال قبل ۹۷ درصد بیماران طیور کنترل‌شده است.
وی افزود: در حوزه نظارت بهداشتی سلامت فرآورده‌های دامی سالیان قبل ۱۵ میلیون تن فرآورده‌های دامی موردبررسی قرارگرفته و تأمین سلامت و بهداشتی بودن آنان انجام‌شده است و هشت میلیون تن از چرخه خارج‌شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال ۹۶ وارده کننده تخم‌مرغ بودیم و در سال ۹۷ با کنترل صادرات ۳۷ درصد کاهش ابتلا به بیماری‌های دامی بودده و این کار با تشخیص به‌موقع آزمایشگاه صورت گرفته است.
وی مجموع اعتبارات استانی و ملی این سازمان را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اصل کار دامپزشکی ریشه‌کنی بیماری‌ها است که اکنون گواهی ریشه‌کنی طاعون گاوی گرفته‌شده و بیماری نشخوارکنندگان کوچک نیز در تلاش برای ریشه‌کنی آن هستیم.
رفیعی پور ادامه داد: هزینه و اعتبارات فعلی فقط برای کنترل شیوع بیماری و می‌توان با دو برابر شدن این اعتبارات برای کنترل و پیشگیری بیماری‌ها اقدامات راحت‌تری را انجام داد.
وی میزان تولید داروی دامپزشکی در کشور را ۹۷ درصد میزان نیاز اعلام کرد و گفت: از روزی که تحریم‌ها شروع‌شده در حوزه نهاد‌های دامی و دارو پیش‌بینی شش ماهه را کرده‌ایم و تمام انبار‌های استراتژیک ما در حالت تکمیل است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در انتها جمعیت دامی در سال ۹۸ را با قریب به ۳۰ درصد رشد بیان کرد و افزود: سالانه سه میلیون تن از متعلقات دامی به کشور‌های همسایه صادرشده و ۱۴۰ هزار تن گوشت وارد می‌کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com