راه تشخیصی برای افرادی که قبلا گوشت دریافت کردند نداریم

راه تشخیصی برای افرادی که قبلا گوشت دریافت کردند نداریم
مدیر کل سازمان پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: در حال حاضر سایت به‌روزرسان در حال فعالیت است اما از آنجایی که ظرفیت لازم را برای این کار ندارد تا هفته آینده ما دو سایت با نام‌های یخچال و مستر قصاب را که تاکنون هم در توزیع گوشت فعالیت داشتند را به سایت به‌روزرسان اضافه خواهیم کرد.
کمبود گوشت در بازار و افزایش روزانه قیمت آن در خرده‌فروشی‌ها باعث بروز نارضایتی در میان مردم شد و دولت را بر آن داشت تا با افزایش واردات گوشت منجمد و گرم، بازار ملتهب آن را سر و سامان دهد.

گوشت قرمز منجمد ابتدا از استرالیا، برزیل و آسیای میانه تامین شد اما از آنجایی که این گوشت نیاز بازار را پاسخگو نبود، ستاد تنظیم بازار و سازمان پشتیبانی امور دام با امضای قراردادی با کشور رومانی در صدد واردات دام زنده و گوشت گرم از این کشور هستند و به گفته مسئولان، اقدامات لازم برای تامین این دام انجام شده و در هفته‌های آتی به بازار عرضه خواهد شد.

اما توزیع گوشت منجمد وارداتی که ستاد تنظیم بازار و سازمان پشتیبانی امور دام متولی توزیع آن در بازار هستند باعث بروز اخلال در نظم توزیع و دست‌درازی‌هایی از جانب برخی دلالان به بازار گوشت شد و در همین راستا این دو نهاد به دنبال راه حلی برای حل بحران پیش آمده، بر آمدند.

گوشت‌های منجمد در راه حل اول این دو سازمان به صورت محدود در فروشگاه‌های مشخصی با ثبت کد ملی سرپرست خانوار توزیع می‌شد که منجر به صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها و مراکز عرضه شد و برخی رستوران‌داران و دلالان سودجو که اجازه خرید این گوشت را نداشتند با پرداخت مبلغی به افراد نیازمند از سهمیه آنها استفاده کردند.

حال قرار است توزیع گوشت منجمد تنظیم بازاری توسط دو سایت و با شرایط خاص توزیع شود تا هیچ واسطه‌ای اجازه دخالت در توزیع این گوشت را نداشته باشد و سرپرستان خانوار با درج شماره ملی و کد پستی خود در این سایت‌ها برای دریافت گوشت ثبت نام کنند.
دو سایت تا هفته آینده به «به‌روزرسان» می‌پیوندند

رضا سالمی مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص منافع این سامانه‌ها برای مردم اظهار کرد: ما کالا به اندازه کافی در کشور داریم و حدود 250 مرکز ما در حال عرضه گوشت هستند اما دلیل اینکه ما تصمیم گرفتیم به سمت خرید اینترنتی برویم این بود که مشکلات موجود در عرضه به وجود آمده و اختلاف قیمت بین کالای تنظیم بازاری و قیمت بازار آزاد وجود دارد که یک بازار دلالی را به وجود آورده و افراد سودجو با کارت‌های ملی متفاوت در صف‌ها حاضر می‌شوند و بخشی از گوشت را دریافت می‌کنند و به قیمت بالاتر می‌فروشند.

وی افزود: ما برای مقابله با این موضوع راه‌های متفاوتی را آزمایش کردیم که یکی از این راه‌ها فروش اینترنتی است. در این نوع فروش کالا توسط سامانه عرضه می‌شود که سرپرست خانوار در این سامانه درخواست خرید می‌دهد و کد ملی و کد پستی فرد ثبت می‌شود.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در رابطه با دریافت گوشت یا کدپستی تشریح کرد: تمام آپارتمان‌های چندین واحده به ازای هر واحد یک کد پستی مجزا دارند و مشکلی در زمینه ثبت کد پستی پیش نخواهد آمد. واحدهای بدون سند هم کدپستی دارند و افراد به راحتی می‌توانند توسط این دو کد به صورت ماهیانه گوشت تهیه کنند. این کار بدون هزینه حمل بوده و در کاهش هزینه حمل و نقل و مصرف بنزین هم موثر است.

وی افزود: ما این کار را به تازگی شروع کرده‌ایم و مقرر شده دو سایت دیگر هم به این سایت بپیوندند تا ما بتوانیم کالاها را به تدریج به دست مردم برسانیم. امیدوارم بتوانیم در کاهش این صف‌ها موثر باشیم.

سالمی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سایت به‌روزرسان در حال فعالیت است اما از آنجایی که ظرفیت لازم را برای این کار ندارد تا هفته آینده ما دو سایت با نام‌های یخچال و مستر قصاب را که تاکنون هم در توزیع گوشت فعالیت داشتند را به سایت به‌روزرسان اضافه خواهیم کرد. این دوسایت، گوشت غیر تنظیم بازاری عرضه می‌کنند که ما از آنها خواهش کردیم در این زمینه با ما همکاری کنند.
راه تشخیصی برای افرادی که قبلا گوشت دریافت کردند، نداریم

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در پاسخ به این سوال که راه تشخیص افرادی که پیش از این توسط کد ملی گوشت دریافت کرده‌اند هم فراهم شده؟، خاطرنشان کرد: در حال حاضر راهی برای تشخیص این مورد وجود ندارد اما با کد پستی تنها یک بار در ماه می‌توان خرید را انجام داد. سامانه اولیه ما دو هفته‌ است که راه اندازی شده و استقبال هم از سایت بسیار بالا بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای واردات گوشت و دام زنده از رومانی عنوان کرد: مقدمات این کار کاملا فراهم شده است اما به دلیل شرایط تحریم، حمل این گوشت به ایران و تامین آن کمی مشکل دارد و قرار است به صورت هوایی انجام شود اما پروازهایی که از رومانی می‌آید کمی با مشکل مواجه شده که در حال حل آن هستیم.

سالمی افزود: در غیر این صورت تمام اقدامات دیگر مانند مسائل دامپزشکی و کشتارگاه‌ها همه آماده هستند. دام‌های رومانیایی به صورت چرای آزاد تغذیه می‌شوند و کشتار آنها هم در ایران و زیر نظر سازمان دامپزشکی انجام خواهد شد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com