ذرت های کشف شده کرمانشاه درحال تخلیه است

ذرت های کشف شده کرمانشاه درحال تخلیه است
 سخنگوی سازمان املاک تملیکی ضمن تکذیب خبر تخلیه تنها هفت هزار تن ذرت های کشف شده در کرمانشاه گفت: با تایید سازمان دامپزشکی حدود ۴۰ هزار تن از این محصول تخلیه شده است.

 در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در یکی از خبرگزاری‌های کشور خبری با موضوع ورود قوه قضائیه به موضوع تعیین تکلیف ۵۳ هزار تن ذرت فاسد در کرمانشاه منتشر شد که با واکنش سخنگوی سازمان املاک تملیکی مواجه شد.

در این مطلب که به نقل از قوه قضائیه منتشر شده بود، قاسم رسولی فاضل نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی گفته بود که ۵۳ هزار تن ذرت قاچاق از ابتدای سال گذشته توسط کارشناسان در استان کرمانشاه شناسایی شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و بخشی از این ذرت‌ها به خاطر شرایط سیلوها فاسد شده و از بین رفته است.

در همین رابطه سخنگوی سازمان املاک تملیکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز تأسف از انتشار برخی مطالب بدون صحت سنجی در رسانه‌ها، درباره حواشی پیش آمده پیرامون این مطلب اظهار کرد: اطلاع رسانی غیر اصولی درباره موضوعات مهم کشور ممکن است باعث نگرانی مردم شود و باید پیش از درج آنها نسبت به بررسی ابعاد دقیق آن اطمینان حاصل کرد.

صاحب حجتی درباره جزئیات خبر مرتبط با کشف ذرت هم گفت: محموله مکشوفه ۵۳ هزار تن ذرت است که در مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و بعد از آن به سازمان اموال تملیکی استان کرمانشاه تحویل داده شد که بلافاصله طی یک روز نسبت به دریافت مجوز فروش آن طبق تبصره ۲ ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جهت جلوگیری از فساد اقدام شد.

سخنگوی سازمان املاک تملیکی افزود: در مرحله بعدی به منظور رعایت ماده ۵۵ مکاتبه و نمونه برداری توسط سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه به انجام رسید که بعد از ضدعفونی محصول یاد شده و حشره زدایی از آن، تأیید قابلیت مصرف در تاریخ هشتم دی ماه ۱۴۰۰ توسط سازمان دامپزشکی استان به سازمان اموال تملیکی استان اعلام شد و بعد از آن سازمان نسبت به فروش آن به پشتیبانی امور دام کرمانشاه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار تن از این محصول تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ از این محصول تخلیه و تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شد و مابقی آن هم بدون وقفه در حال اقدام است، تاکید کرد: گواهی مصرف و سلامت این کالا به تأیید سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه رسیده و نماینده سازمان دامپزشکی نظارت ثابت و روزانه خود را بر خروج کامیون‌های بارگیری شده معمول داشته و برای تک تک این کامیون‌ها برای خروج از قرنطینه مجوز صادر کرد، لذا هرگونه ادعا بر فساد کالای یادشده صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

حجتی اضافه کرد: نکته بعدی اینکه تعیین تکلیف سازمان اموال تملیکی در فروش کالاهای مذاکره‌ای در قالب مصوبات شورای فروش بوده و خریدار در صورت پذیرش شرایط آن نسبت به تخلیه کالا اقدام می‌کنند و انعقاد هرگونه قرارداد با خریدار سابقه ندارد لذا شرکت پشتیبانی امور دام با قبول شرایط فروش نسبت به تحویل و تخلیه ۴۰ هزار تن اقدام و تاکنون هم نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تن اقدام کرده و بقیه آن نیز در حال کار سازی است.

وی یادآور شد: سازمان اموال تملیکی با تعهد مکتوب شرکت پشتیبانی امور دام کشور، به عنوان یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی تعهد پرداخت لازم را اخذ کرده و شرکت مذکور هم نسبت به پرداخت وجه کالا به تدریج به تدریج اقدام کرده و الا ایحال تأخیر در خروج کالا به دلیل محدودیت‌های مکانیکی دستگاه خروج سیلوی ذرت ذخیره دولت بوده و خروج محصول را با توان بیشتر غیرممکن کرد لذا قصور شرکت پشتیبانی محرز و تذکرات قانونی لازم هم اعمال شده است.

سخنگوی سازمان املاک تملیکی گفت: میزان خروجی کالا در سال ۱۴۰۰ برای این موضوع حدود ۲۲ هزار تن بوده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هم بالغ بر ۱۹ هزار تن بوده است لذا ادعای هفت هزار تن در خبر منتشره با واقعیت فاصله معناداری دارد.

وی اظهار کرد: لازم به ذکر است که گزارش کامل روند تحویل تخلیه بارگیری صدور مجوز فروش نتایج سلامت کالا و میزان کالا تحویلی طی نامه‌ای در ابتدای سال جاری چهارم فروردین ماه به دادستان محترم کرمانشاه ارسال شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com