دولت باید زمینه صادرات یا جبران خسارت واحدهای مرغداری را فراهم کند

دولت باید زمینه صادرات یا جبران خسارت واحدهای مرغداری را فراهم کند
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: معدوم کردن جوجه‌ها روش صحیحی نیست و همه باید مراقبت کنند تا اتفاق‌هایی که در اقتصاد لیبرالی امریکا می‌افتد که مثلا برای کنترل قیمت گندم، آن را به دریا می‌ریزند در ایران رخ ندهد.
روح الله ایزدخواه منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در واکنش نسبت به انتشار تصاویر معدوم کردن جوجه‌های یک روزه با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود گفت: دولت باید به این موضوع ورود کند و در کوتاه مدت زمینه صادرات  یا جبران خسارت واحدهای فعال در صنعت مرغداری کشور را فراهم کند.
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: معدوم کردن این جوجه ها بخاطر این نیست که بعدا مرغ یا جوجه گران شود، بلکه بخاطر ناتوانی مرغداری‌ها در خرید جوجه یک روزه برای جوجه ریزی است. چرا که مرغداری‌ها برای ایام عید و همچنین ایام شادی ماه‌های رجب و شعبان  با ظرفیت کامل جوجه پرورش داده بودند، اما به مشکل کرونا برخورد کردند.
ایزدخواه اضافه کرد: کرونا باعث شد تا مرغ‌ها روی دست مرغداری‌ها بماند و بخاطر افت قیمت هزینه‌های مصرف شده نیز بر نگردد، در نتیجه مرغداری‌ها نتوانستند دوباره جوجه ریزی کنند و واحدهای تولید جوجه نیز راهی جز معدوم کردن جوجه‌ها به ذهنشان نرسیده است.

سهم بری عادلانه در صنعت مرغداری رعایت نشده است
وی خاطر نشان کرد: صنعت مرغداری در کشور در طی این سال‌ها رشد کمی خوبی داشته، اما سهم بری عادلانه عوامل در آن رعایت نشده است. یعنی در حلقه‌هایی از این زنجیره مثل مرغداری‌ها و تولید جوجه شاهد تکثر بالای تولید کنندگان هستیم، اما در حلقه‌هایی مثل کشتارگاه شبه انحصاراتی وجود دارد.
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: شبه انحصارات در صنعت مرغداری باعث شده تا کشتارگاه‌ها مرتب سود کسب کنند و مرغدارها نیز دائما ضرر و امروز هم که شرایط بحرانی است باز هم مرغداری‌ها دچار آسیب می‌شوند.
ایزدخواه افزود: دولت علاوه بر اقدامات کوتاه مدت در میان مدت باید به سمت عادلانه کردن ساختار صنعت مرغداری حرکت کند. چرا که الان استانی هست که 300 واحد مرغداری دارد، اما به ازای همه مرغداری‌ها فقط یک کشتارگاه دارد و در این شرایط معلوم است که آن کشتارگاه واحدهای مرغداری را استثمار می‌کند. برای این که مرغداری‌ها و حلقه های قبلی و بعدی آن سر پا بمانند باید ساختار متوازن گردد و مافیا و واسطه گری‌های اضافه ای که برای تامین دان مرغ وجود دارد رفع شود.
 
نظرات شما
  •  

    Mohammad گفت : ۹۹/۰۱/۳۰

    دولت مارو به خاک سیاه نشوند کمرمون شکست دیگه تاب بلند شدن نداریم من یه جوان 24 ساله هستم که خواستم برای مردم کشورم تولید کنم و سودی که از این بابت میکنم حاصل دسترنج من باشه و با برکت باشه که به لطف دولت و سایر ارگانها زیان دیدم و به خیلیا بدهکار شدم
    اگر من مثل بقیه ی هم سن و سالهام تو خونه می‌نشستم یا اینکه سرمایمو میزاشتم بانک یا اینکه در بخش اتومبیل و طلا و... سرمایه گذاری میکردم الان اینهمه زیان نمیدیدم که نتونم حتی توی صورت پدر و مادرم نگاه کنم. بهترین مرغو پرورش دادم کمترین تلفاتو داشتم ولی در نهایت هم سرمایه ام رفت و هم جوانی خودم نابود شد
    هرچه به فرمانداری مراجعه کردیم ک داریم نابود میشیم اونا فقط چند جلسه گذاشتند و در نهایت بما گفتن همه کاسب ها ضرر کردن
    بسیاری از کاسب هایی ک ضرر کردند اصل اموالشون جایی نرفته فقط سود نکردند در صورتیکه من اصل اموالم رفته. الانم خیلی از همکارام به دلیل نداشتن دان نمیتونن مرغشونو نگهدارن

    جوانان این مملکتو نابود کردید. اول از خدا بترسید بعد از این جوان‌هایی که زندگیشون نابود شده

    پاسخ...
  •  

    omid گفت : ۹۹/۰۱/۳۰

    بنده هم همکار شما هستم . خیلی زود در مورد آینده کاری خودت تجدید نظر کن .هنوز جوونی . بخش پرورش مرغ گوشتی نباید همه زندگیت باشه . رهاش نکن ولی خودت و غرق این موضوع نکن .

    پاسخ...
  •  

    مجتبی گفت : ۹۹/۰۲/۰۳

    تولید در ایران بدون وابستگی دولتی یعنی نابودی

    پاسخ...
  •  

    Ali گفت : ۹۹/۰۳/۱۰

    واقعا مرغدارها‌ رو نابود کردند‌ مرغ رو با قیمت پنچ هزار پونصد خریدن و زیان هنگفتش‌ رو ما کردیم متاسفانه خیلی متاسفم برا دولت که هیچگونه نظارتی نداره و بازار افتاده دست یه عده دلال‌ و کسی کاری بهشون نداره

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com