دلایل گرانی تخم‌مرغ

دلایل گرانی تخم‌مرغ
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: تولیدکنندگان تخم‌مرغ نقشی در افزایش قیمت ندارند و زمانی که کرایه حمل‌ونقل و حقوق کارگران اضافه شده است در نهایت باعث گرانی تخم‌مرغ نیز می‌شود.

ناصر نبی‌پور، درباره علت گرانی اخیر تخم‌مرغ و وضعیت بازار تخم‌مرغ، گفت: تولیدکننده تخم‌مرغ نقشی در افزایش قیمت ندارند و زمانی که از درب مرغداری، تخم‌مرغ را به نرخ ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان خرید می‌کنند هزینه‌های دیگری، چون کرایه حمل‌ونقل و حقوق کارگران اضافه شده است و در نهایت باعث گرانی محصول نهایی تخم‌مرغ می‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: رئیس دولت دوازدهم اعلام کرده بودند تا زمانی که رئیس جمهور هستم قیمت‌ها را گران نکنید و نرخ ۱۷هزارو ۸۰۰ تومان، قیمت تمام شده تخم‌مرغ است که وزارتخانه می‌خواهد اعلام کند، ولی هنوز به نرخ ۱۷هزارو ۸۰۰ تومان نرسیده و در حال حاضر تخم‌مرغ را با نرخ ۱۷هزارو ۵۰۰ تومان درب مرغداری به فروش می‌رسانیم.
وی افزود: تمامی مولفه‌های مرغداری در این مدت سوخت می‌شود، زیرا دولت کرایه‌های حمل و نقل را ۳۱ درصد، حقوق کارگران را ۴۰ درصد، ذرت و سویا را نیز ۴۰ درصد افزایش داده است.

نبی پور بیان کرد: مگر می‌شود همه چیز گران شود و مرغ و تخم مرغ ثابت بماند. همین گرانی‌ها و افزایش قیمت باعث شد که مرغداران در فروردین و اردیبهشت مرغ های خود را به کشتارگاه بفرستند.
رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: جوجه تخم‌گذار سال گذشته ۱۰ هزار تومان بود و امروز به نرخ ۱۷ هزار تومان رسیده است مرغ تخم‌گذار نیز سال گذشته ۴۲ هزار تومان بود، ولی امسال به نرخ ۱۰۵ هزار تومان رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com