دلایل افزایش قیمت تخم مرغ

دانلود
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام تهران اعلام کرد: قیمت همه کالاها به تامین، توزیع و نظارت وابسته است که در زمینه تخم مرغ، ما مشکلی در تامین نداریم.
سالمی در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان این مطلب افزود: به دلیل شبکه توزیع سنتی امکان رصد و نظارت بر این کالا وجود ندارد، بنابراین شاهد تعدد واسطه‌ها هستیم و این امر به گرانی این محصول می‌انجامد.
او با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که حدود ۹۵۰ هزار تن آن در داخل کشور مصرف می‌شود، تاکید کرد: قیمت مصوب تخم مرغ برای مصرف کننده ۳۲ هزار تومان است، اما در عمل، حدود ۳۶ هزار تومان فروخته می‌شود.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام تهران ادامه داد: تخم مرغ‌هایی که بیشتر از این نرخ فروخته می‌شود، ویژه بسته بندی می‌شوند.
او ادامه داد: عرضه گسترده تخم مرغ چند روزی است که شروع کردیم و تلاش داریم قیمت این محصول را همچون مرغ بشکنیم.
سالمی افزود: برای ترمیم شبکه توزیع اقداماتی در دستور کار است و به همین منظور سردخانه تهرانپارس را به محل نگهداری و توزیع تخم مرغ اختصاص دادیم.
او با بیان اینکه کمبودی در این زمینه وجود ندارد خاطرنشان کرد: با عرضه گسترده تخم مرغ در میادین میوه و تره بار و سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روز‌های آینده شاهد کاهش این قیمت در فروشگاه‌های مواد غذایی و کف شهر خواهیم بود.
در ادامه اسفنانی، معاون سازمان تعزیزات حکومتی اعلام کرد: گشت های نظارتی دائم در بازار حضور دارند و علاوه بر تخلفات گرانفروشی، گاهی پرونده هایی درباره عرضه خارج از شبکه نیز تشکیل می شود که مورد رسیدگی قرار می گیرند.
رستمی، مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و کشاورزی سازمان حمایت نیز علت اصلی نابسامانی بازار مرغ و تخم مرغ را تناسب نداشتن عرضه و تقاضا اعلام کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com