دلایل چند نرخی شدن مرغ در بازار

دلایل چند نرخی شدن مرغ در بازار
در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ در بازار از ۱۱۵۰۰ تا بیش از ۱۵۰۰۰ تومان به فروش می رسد، به این ترتیب در هر کیلوگرم مرغ حداقل ۳۵۰۰ تومان اختلاف وجود دارد. برای چند نرخی بودن نرخ مرغ در بازار دلایلی متعددی از جمله تفاوت منطقه محل عرضه عنوان می شود، اما از نظر کارشناسان مهمترین آن بهره مندی تعدادی از مرغداران از نهاده های دامی یارانه دار است که جمعیت زیادی از مرغداران از آن بی بهره اند.
محمد یوسفی، رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران،  در این باره گفت: مرغی در بازار به قیمت 11500 تومان به دست مصرف کننده می رسد که تولیدکننده آن نهاده دامی دولتی دریافت کرده باشد.
وی ادامه داد: این تولیدکنندگان که تعداد آن ها زیاد نیست با بستن قرار داد با شرکت پشتیبانی امور دام در ازای دریافت نهاده دامی دولتی مرغ تولیدی خود را تحویل شرکت می دهند.
به گفته وی؛ بر اساس این قرار داد شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف است در ازای هر کیلوگرم مرغ 4 کیلوگرم کنجاله سویا و 3 کیلوگرم ذرت تحویل مرغداران بدهد.  
یوسفی تاکید کرد که این نهاده ها با نرخ مصوب دولتی در اختیار مرغداران قرار می گیرد.
وی ادامه داد: به این ترتیب مرغ تولید شده با نهاده دولتی با نرخ مصوب 11500 تومان عرضه می شود.
رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران در پایان با بیان اینکه این در حالی است که بیشتر مرغداران مجبور به خرید نهاده از بازار با نرخ آزاد هستند، افزود: مرغداران بر اساس اینکه در چه استان یا منطقه قرار دارند نهاده های دامی را با نرخ های متفاوت تامین می کنند به این همین دلیل است ما شاهد چند نرخی مرغ در بازار هستیم.
بر اساس این گزارش؛ هفته گذشته عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور درباره تنظیمی بازار ایام نوروز گفته بود که با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از 11500 تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می شود.

 
نظرات شما
  •  

    محسن گلبهار گفت : ۹۷/۱۲/۱۱

    قیمت ۱۱۵۰۰ تومان کجا پیدا میشه.الان توی شهر قم بین ۱۴۵۰۰ تا ۱۶۰۰۰ تومان فروخته میشود.هر از گاهی فروشگاههای زنجیره ایی یه تعداد مرغ به قیمت ۱۱۱۵۰ تومان میاورند که انهم نصیب مردم نمیشود.فقط نور چشمی ها واطرافیان از ان برخوردار میشوند.دیدم که میگم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com