دست دلالان از بازار مرغ استان اردبیل کوتاه شد

دست دلالان از بازار مرغ استان اردبیل کوتاه شد
مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری اتحادیه مرغ دست واسطه‌ها و دلالان از بازار مرغ این استان کوتاه شده است.
محمدی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به کمبود مرغ در بازار خلخال افزود: فاصله خط تولید مرغ با کشتار و همچنین فروش عمده این کالای پرمصرف برای رسیدن مرغ به دست مصرف‌کننده کوتاه‌تر شده و قیمت مرغ در همه مناطق این استان یکسان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.
وی اظهارکرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در مدیریت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی از این پس همه تولیدکنندگان مرغ گوشتی با هماهنگی اتحادیه فروشندگان مرغ اقدام به ارسال مرغ زنده به کشتارگاه کرده و مرغ کشتار شده در اردبیل نیز به تناسب جمعیت شهرستان‌های مختلف استان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
او گفت: در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ به نرخ ۲۴۹ هزار ریال به دست مصرف‌کننده می‌رسد برخی اوقات احساس کمبود در بازار بدلیل افزایش مصرف و ناشی از ورود گردشگران در فصل تابستان و نیز قاچاق آن به قیمت بالاتر در سایر استان‌ها می‌باشد.
وی افزود: در این استان ۵۱۰ واحد مرغداری فعال است که از این تعداد ۴۲۰ واحد مربوط به تولید مرغ گوشتی بوده و مابقی واحدها نیز در عرصه تولید تخم‌مرغ و مرغ مادر فعال هستند.
مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهارکرد: کوتاه کردن زمان تحویل خوراک و دان مرغ به مرغداری‌ها و پیشگیری از قاچاق مرغ کشتار شده در این استان به استان‌های دیگر نیازمند همت همه دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون تنظیم بازار و نیروهای انتظامی در کشف محموله‌های قاچاق مرغ است.
وی با بیان اینکه میانگین مصرف مرغ گرم در استان اردبیل ۸۰ تا ۱۰۰ تن در تعطیلات سال است، افزود: در برخی از روزها به تناسب پیک مسافر و پیشگیری از کمبود مرغ این میزان به دوبرابر نیز افزایش می‌یابد.
او میانگین مصرف مرغ در شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل را ۱۱ تن در روز ذکر کرد که این میزان در برخی از روزهای سال بویژه در روزهای تعطیل و ورود گردشگران به این منطقه به ۲۵ تن نیز می‌رسد.
وی به افزایش تولید مرغ گوشتی در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان تولید مرغ امسال در این استان بیش از ۲ میلیون قطعه نسبت به سال قبل افزایش دارد.
محمدی اظهارکرد: شهروندان در صورت مشاهده گران‌فروشی در بازار می‌توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تماس گرفته و اطلاع‌رسانی کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com