دستور وزارت کشاورزی برزیل به واردات ذرت تغییر ژنتیک داده شده

دستور وزارت کشاورزی برزیل به واردات ذرت تغییر ژنتیک داده شده
بخش خدمات خارجی وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش 4 اوت 2016 خود اذعان داشته است که تامین داخلی ذرت در برزیل پایین تر از حد انتظار بوده است و این امر موجب افزایش قیمت این محصول در کشور برزیل شده است؛ این موضوع بر صنعت خوک و مرغ این کشور فشار زیادی وارد آورده است و دولت برزیل را وادار به مداخله در این مسئله نموده است. وزارت کشاورزی، دامداری و تامین خوراک برزیل در تلاش پیشین خود برای فراهم کردن رفاه و آسایش برای تولیدکنندگان خوک و مرغ، در تاریخ سوم اوت سال جاری میلادی از کمیسیون فنی زیست ایمنی ملی خواسته است که مجوز واردات ذرت تغییر ژنتیک داده شده از آمریکا را بدهد.
در این گزارش، بخش خدمات خارجی وزارت کشاورزی آمریکا گفته است که مسئولان برزیل در حال حاضر نگرانند که این کشور تا سال 2017 در تامین ذرت ناتوان شود، و این امر بیشتر به دلیل بدتر شدن وضعیت برای برداشت دوم ذرت است. بخش خدمات خارجی وزارت کشاورزی آمریکا همچنین در گزارش خود گفته است که برزیل از ژانویه امسال بیش از 500 هزار تن ذرت از آرژانتین و پاراگوئه وارد کرده است.
به علاوه، قیمت بالای ذرت داخلی، فشار زیادی بر پرورش دهندگان خوک و مرغ وارد آورده است و این امر موجب عدم صادرات از سوی برزیل و افزایش قیمت برای مصرف کنندگان شده است. از زمانی که برداشت دانه دوم ذرت در منطقه مرکز-غرب برزیل آغاز شده است، قیمت ها تا حدودی کاهش یافته است اما چون این محصول بسیار کمتر از حد انتظار بوده ، قیمت ذرت در این کشور دوباره افزایش یافته است.
بلیرو ماجی (Blairo Maggi)، وزیر کشاورزی کشور برزیل گفت که موظف است درخواست هایی که از سوی صنعت به او شده است را بررسی کند و تصمیم دارد که تامین نهاده ها را در داخل کشور تضمین کند اما این تامین تا ماه دسامبر سال 2017 فقط برای خوراک دام و طیوری است که دامپروران، مرغداران و تولید کنندگان شیر در اختیار دارند.
دولت برزیل از ماه نوامبر تعرفه مشترک خارجی را برای واردات ذرت در کشورهایی که جزو کشورهای مرکسور نیستند به صفر رسانده است. نشست آینده کمیسیون فنی زیست ایمنی ملی برای بحث درباره این موضوع اول سپتامبر برگزار خواهد شد که اگر در این نشست تصمیمات اتخاذ شده به تصویب برسد، راه برای واردات ذرت از آمریکا در ماه های سپتامبر و نوامبر باز خواهد شد. صنعت مرغ و خوک موظف است تا در سال 2017 تعرفه کاهش داده شده را افزایش دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com