درک نادرست مصرف کنندگان از استفاده آنتی بیوتیک در صنعت طیور

درک نادرست مصرف کنندگان از استفاده آنتی بیوتیک در  صنعت طیور
گری تورنتون، سردبیر مجله  Poultry USA وبسایت wattagnet، معتقد است که دسترسی محدود مصرف کنندگان به فرآورده های طیور، تصور نادرست و نگرانی ها ی آن ها را نسبت به صنعت طیور تشدید می کند.
وی گفت: " مردم می توانند گاو را در هنگام چرا در مراتع و رشد ذرت را در مزرعه ببینند اما نمی توانند هیچ قسمت از تولید طیور مدرن را ببینند.
وی در مصاحبه با وسایت Poultry Health Todayاظهار داشت که مشتری ها در حال حاضر بیشتر نگران استفاده از آنتی بیوتیک ها برای مرغ ها هستند.
تورنتون گفت: " مردم نگرانند که آنتی بیوتیک هایی که در فارم برای طیور استفاده می شود، هنگام خوردن غذا نیز بر سر سفره های آن ها وجود دارد؛ آن ها می ترسند که نظارت سازمان دارو و غذای آمریکا در استفاده از آنتی بیوتیک محدود باشد و استفاده از آنتی بیوتیک در طیور موجب افزایش مقاومت در برابر پاتوژن ها شود".

عدم آگاهی
به نظر تورنتون، یکی از بزرگترین موقعیت های مثبت صنعت طیور این است که تمامی مراحل تولید طیور را شفاف سازی نماید.
وی گفت: "زمانی که مردم نمی توانند ببینند که در انبار مرغداری یا کارخانه های فرآوری چه می گذرد، در اینترنت جست و جو می کنند و به فعالان در این زمینه اجازه می دهند تا عدم آگاهی آن ها را آن گونه که خود می خواهند پر کنند."
در گذشته، صنعت طیور بر روی علوم و اقتصاد مربوط به تولید طیور تمرکز کرده بود اما امروزه، صنعت نیاز دارد تا از زبان و رویکردهای متفاوت در پیام خود به مردم استفاده کند.
تورنتون اظهار داشت: " من فکر می کنم که در حال حاضر نیاز داریم که چهره ای انسانی را در پیام های خود به مشتریان قرار دهیم تا به آن ها کمک کنیم بهتر صنعت ما را بشناسند و به آن اعتماد کنند. اگر صنعت طیور از طریق پیام خود به مشتریان آگاهی ندهد، افرادی دیگر خارج از این صنعت به او اطلاعات دیگری می دهند.

درک وضعیت
تورنتون معتقد است اولین گام مهم به سوی درک درست از موضوع پیچیده استفاده از آنتی بیوتیک ها داشتن گفت و گویی قومی و اجتماعی با مشتریان، تنظیم کنندگان، متخصصان پزشکی انسانی، سازمان های مردم نهاد و صنایع طیور است.
وی خاطر نشان کرد: "ترس مردم در مورد آنتی بیوتیک باید به کمک مسئولیت دامپزشکان نسبت به توجه آن ها به سلامت و رفاه گله های طیور تعدیل شود."
مشتریان به دامپزشکان اعتماد بسیاری دارند و نسبت به توضیحات آن ها در مورد تولید طیور مثبت نگر هستند.
به نظر تورنتون، زمانی که دامپزشکان با مردمی جدید آشنا می شوند، مثلا افرادی جدید در همسایگیشان یا در طول مسافرت، و وقتی متوجه می شوند که آن ها دامپزشکان مرغداری هستند، درک نادرست آن ها نسبت به آنتی بیوتیک ها در صنعت طیور بهبود می یابد.
وی می گوید که قوانین به روز شده راهنمای خوراک که در ژانویه 2017 به آمریکا آمد برای صنعت و دامپزشکان موقعیت های مثبتی فراهم نمود تا بتوانند در مورد مصرف آنتی بیوتیک مسئولیت خود را نشان دهند.
متورنتون در ادامه گفت: " افراد بسیار متخصصی در صنعت طیور داریم که 24 ساعته و 7 روز هفته مراقب گله ها هستند و می توانند برای صنعت سخنوران خوبی باشند. ما باید اطمینان مشتریان را جلب کنیم."
یکی از چالش های امروزی این است که دسترسی به اینترنت مردم را با هر پیش زمینه ای دور هم آورده است و آن ها نیز به وبسایت های کشاورزی، از جمله مرغداری، دسترسی دارند. موضوعات آشنا برای تولیدکنندگان طیور عدم درک درست افرادی است که بیرون از این صنعت قرار دارند. کلید حل این مشکل درک نگران یهای آن ها و شفاف سازی و صداقت برای آن ها است.

 
کلمات کلیدی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com