دام‌های مولد راهی کشتارگاه‌ می‌شوند

دام‌های مولد راهی کشتارگاه‌ می‌شوند
رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران از تصمیم دامداران به کشتار دام‌های سبک و بومی مولد به دلیل گرانی نهاده‌ها و خشکسالی خبر داد.
حسین نعمتی با تاکید بر اینکه هر روز شرایط اقتصادی دامداران بدتر می‌شود، اظهار کرد: نبود بازار مناسب مصرف و عدم تناسب بین هزینه تمام شده تولید و قیمت خرید دام از دامداران شرایط بد اقتصادی را برای آن‌ها رقم زده است.
وی ادامه داد: هر روز شاهدیم قیمت نهاده‌های دام افزایش دارد و بار مالی بیشتری بر دامداران تحمیل می‌شود.
نعمتی با اشاره به خشکسالی شدید سالجاری، افزود: در این شرایط سال کم بازار و خشکسالی مراتع خشک کرده و مزید بر علت شده و ادامه تولید را برای دامداران سخت‌تر کرده است.
به گفته وی؛ بیش از همه دامداران دام‌های سبک و بومی قربانی شرایط موجود شده‌اند چراکه سهم آن‌ها از نهاده‌های دولتی کم است و  آن‌ها بخشی مهم از نیاز خوراک از مراتع تامین می‌کنند.
رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران از تصمیم دامداران به کشتار دام‌های سبک و بومی مولد خبر داد و آن را تصمیم سخت دامداران برای مقابله با شرایط پیش آمده دانست.
نعمتی با بیان اینکه ما قبلا نیز تجربه این اتفاق تلخ را داشته‌ایم، اظهار کرد: هر زمان دامداران در فشار اقتصادی قرار گرفتند یکی از گزینه‌های آن‌ها کشتار دام مولد بوده است و تفاوتی نمی‌کند این دام؛ دام سبک باشد یا سنگین یا حتی مرغ مادر، چراکه دامدار چاره‌ای ندارد جز انتخاب گزینه که امکان ادامه بقا را برای آن‌ها فراهم کند.
وی راهکار پیشهادی خود برای افزایش کشتار دام‌های مولد را تامین نهاده‌های دامی جایگزین مراتع اعلام کرد.
نعمتی یادآور شد: یونجه و سیلوی ذرت می‌تواند جایگزین مناسبی برای مراتع خشک باشد، اما دامدار برای تامین آن‌ها نیاز به نقدینگی دارد.
وی نسبت به توجهی مسئولان به نتایج شرایط پیش آمده هشدار داد و از آن ها خواست هر سریع‌تر با پرداخت تسهیلات کم بهره به کمک دامداران بیایند.
نعمتی کاهش شدید جمعیت دامی کشور با ادامه کشتار دام‌های مولد را خطر بزرگی برای تولید گوشت قرمز  عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com