دام‌های‌ بومی آن سوی مرز پس از ورود به سیستان و بلوچستان باید کشتار شوند

دام‌های‌ بومی آن سوی مرز پس از ورود به سیستان و بلوچستان باید کشتار شوند
معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دام‌های بومی استان که در گذشته برای چرا به آن سوی مرز رفته‌اند باید پس از ورود به استان و طی دوره قرنطینه، در کشتارگاه‌ها ذبح شوند.
رجبعلی شیخ‌زاده در جلسه کارگروه دام و تنظیم بازار عید قربان در استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ما موظف به حفظ سلامت افراد جامعه هستیم، به هر حال دام‌های بومی که در گذشته به خارج از مرزهای ما رفته‌اند در محیطی آلوده بوده و باید مطابق دام‌های وارداتی با آنها رفتار شود.
وی با بیان این‌که دام غیربومی که وارد استان می‌شود از "شبه قاره" است، افزود: دام شبه قاره آلوده‌ترین دام موجود در دنیاست و ورود این دام فقط با تضمین سلامت و از کانال قرنطینه‌های دام به کشور ممکن است. دام‌های بومی استان که در آن سوی مرز هستند نیز با این محیط ناسالم ارتباط داشته و اکنون آلوده هستند و باید پس از ورود به کشور و طی دوره قرنطینه، کشتار شوند.
رییس کارگروه دام و تنظیم بازار عید قربان در ادامه جلسه حمل هرگونه دام بدون پلاک کوبی و مجوز بهداشت در استان را قاچاق عنوان کرد و گفت: حمل هرگونه دام بدون پلاک کوبی و مجوز بهداشت در استان قاچاق محسوب شده و برابر احکام قضایی "قاچاق" اعمال قانون می‌شود.
شیخ‌زاده با عنوان این‌که به دلیل هم نژاد بودن دام‌های بومی و غیربومی منطقه، تشخیص نژاد دام بسیار دشوار است، گفت: برای تشخیص دام بومی از غیربومی باید به سرعت دام‌های بومی از طریق جهادکشاورزی استان شناسنامه‌دار شوند.
وی در ادامه با پیشنهاد اداره کل دامپزشکی استان برای پلاک کوبی همزمان دام‌های بومی با واکسینه کردن دام‌های استان علیه بیماری‌های شایع موافقت و بر حسن انجام کار تاکید کرد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان هم‌چنین یکی از راه‌های تنظیم بازار دام در استان را واردات از مرزهای استان عنوان کرد و ادامه داد: قیمت ارز طی چند روز اخیر کاهش یافته و میزان رغبت برای واردات نیز به تناسب آن افزایش خواهد یافت، این فرصت مطلوبی است که دام‌ها با حفظ شرایط قرنطینه‌ای و ارسال به کشتارگاه، وارد کشور شوند.
وی ادامه داد: واردات دام در استان محدودیت نداشته و هر کس می تواند مطابق با ضوابط این کار را انجام دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com