دامداران خواستار تصویب فوری و ابلاغ قیمت جدید شیرخام هستند

دامداران خواستار تصویب فوری و ابلاغ قیمت جدید شیرخام هستند

حسین ایراندوست ، در خصوص گلایه دامداران از قیمت پایین شیر خام، اظهار کرد: آخرین بار در اواخر آبان ماه مصوبه افزایش نرخ شیر خام به ۴۵۰۰ تومان اعلام شد، اما از آن زمان به بعد تا به امروز شاهد افزایش نرخ تورم، حقوق و دستمزد، کرایه های حمل و نقل نهاده ها و علوفه آزاد بودیم، از سوی دیگر قیمت کنجاله و سویای یارانه ای نیز بالا رفت که طبیعتا در این شرایط قیمت تمام شده شیر بالاتر از نرخ مصوب می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دامداران امروز از ستاد تنظیم بازار کشور می خواهند با ورود به این موضوع، قیمت جدید شیرخام را هم مصوب و هم ابلاغ کند، تاکید کرد: به طور قطع نمی توان تولید شیر را معطل تصمیم ستاد تنظیم بازار در آینده کنیم، چراکه دامدار برای تولید روزانه نیاز به نهاده و ... دارد، بنابراین در انتظار ابلاغ قیمت جدید شیر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه اگرچه رقم پیشنهادی دامداران بالاتر است، اما در نهایت کارشناسان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و دامداران بر روی عدد ۶۴۰۰ تومان برای هر کیلو شیرخام به توافق رسیده اند، تاکید کرد: امروز دامداران انتظار دارند حداقل این عدد مورد توافق به سرعت برای اجرا ابلاغ شود و معطل زمان نشود.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت شیر خام بدیهی است که لبنیات نیز گران خواهد شد، گفت: البته نمی توان عدد دقیقی را برای افزایش قیمت لبنیات مشخص کرد و باید منتظر اعلام نظر ستاد تنظیم بازار کشور باشیم.

ایراندوست در خصوص اینکه افزایش قیمت شیرخام و به دنبال آن لبنیات موجب کوچکتر شدن سبد لبنیات خانواده ها می شود، توضیح داد: تولیدکننده از این بابت متاسف است و نمی خواهد افزایش قیمت محصولش، اثر منفی بر فروش وی بگذارد.

وی تصریح کرد: به طور قطع تولیدکننده امروز خوشحال تر بود اگر قیمت علوفه، کرایه، دستمزد کارگران و ... افزایش نمی یافت تا مشتری خود را از دست ندهد، اما امروز که تمام این آیتم ها افزایش یافته، قرار نیست از جیب خود یارانه به مصرف کننده بدهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: اگر بخواهیم سبد مصرف لبنیات حفظ شود باید برنامه حمایتی از مصرف کننده در نظر گرفته شود و نباید با افزایش قیمت ها تولیدکننده آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه بررسی علمی دقیقی برای سرانه مصرف لبنیات در استان انجام نشده است، گفت: مطابق اعلام وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۸ سرانه مصرف شیر برای هر نفر ۱۲۱ کیلوگرم است، البته این عدد برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ هنوز بررسی رسمی نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com