خوزستان در ماه‌های آینده کمبود مرغ نخواهد داشت

خوزستان در ماه‌های آینده کمبود مرغ نخواهد داشت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به جوجه‌ریزی انجام گرفته گفت: کمبود مرغ در ماه‌های آینده در خوزستان نخواهیم داشت و حتی امکان ذخیره‌سازی هم وجود دارد.

آقا رضا فتوحی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: برای گرفتن تصمیم درست و واقعی باید از سوی دستگاه‌ها اطلاعات و آمار دقیق و مناسب ارایه شود.

وی با بیان اینکه سالانه یکصد هزارتن مرغ در خوزستان استفاده می شود گفت: باید پیش بینی درستی از کمبودها و یا مازاد کالاهایی که تولید می شود از سوی دستگاه های مربوطه انجام شود.

فتوحی با تاکید بر همکاری اصناف برای نظارت هر چه بیشتر بر بازار ادامه داد: صنوفی که متولی نظارت هستند و به صورت تخصصی کار می کنند باید به صورت ویژه اصناف رسته خود را رصد کنند و پاسخگوی تخلفات صنفی خود باشند تا شاهد افزایش قیمت‌ در بازار نباشیم.

وی گفت: قیمت گذاری کالاها نیز نباید به گونه‌ای باشد که برخی اصناف برای رسیدن به سود خود کم فروشی کنندبلکه باید به نحوی باشد که هم تولید کننده و هم مصرف کننده ضرر نبینند.

وضعیت تولید و توزیع مرغ در خوزستان به تعادل رسیده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: تولید و توزیع مرغ در خوزستان هم اکنون در وضعیت مناسبی است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
امیر حسین نظری بیان کرد: قیمت مرغ در خوزستان در روزهای اخیر به ثبات رسیده است و با توجه به میزان تولید مرغ، امکان ذخیره سازی آن وجود دارد.
وی گفت: ذخیره سازی مرغ منجمد وارداتی نیز در کشور در حال انجام است و این کار در خوزستان نیز باید انجام شود.
میزان مصرف روزانه مرغ در خوزستان ۴۵۰ تن است که به طور متوسط روزانه ۴۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در استان در حال توزیع است.
خوزستان با وجود داشتن ۸۰۰ واحد مرغداری قادر به تامین مرغ مورد نیاز خود نیست و در بیشتر موارد از استان های دیگر مرغ وارد می‌شود.

قیمت مرغ در خوزستان در ماه های اخیر به ویژه در فصل تابستان گذشته دچار نوسان زیادی شد که با افزایش جوجه ریزی و بهتر شدن شرایط آب و هوایی در استان برای تولید مرغ، قیمت این کالا در استان هم اکنون به هر کیلوگرم ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار ریال رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com