خودکفایی گوشت قرمز به شرط تکمیل واحدهای پرواربندی

خودکفایی گوشت قرمز به شرط تکمیل واحدهای پرواربندی
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تاکید کرد: در صورت فعال شدن واحدهای پرواربندی و با توجه به وجود پتانسیل های لازم در کشور قطعا در زمینه تولید گوشت قرمز خودکفا خواهیم شد.
سعید سلطانی اظهار کرد: ظرفیت تولید گوشت قرمز در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده و نیاز مصرفی حدود یک میلیون و ۱۰۰ کیلوگرم در سال است، بنابراین دست یابی به این میزان تولید با فعال شدن تمامی واحدهای پرواربندی امکان پذیر است.
وی درباره ی ظرفیت تولید گوشت قرمز در سال جاری افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران، وزن هر لاشه ی دام سبک در کشتارگاه ۱۷ کیلوگرم است درحالی که وزن معقول و منطقی هر لاشه ی دام سبک تا ۲۴ کیلوگرم قابل افزایش است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تاکید کرد: می توان با افزایش بهره وری وزن لاشه ها را افزایش داد تا ضمن تکمیل ظرفیت های خالی پرواربندی های کشور و خودکفایی در تولید گوشت قرمز، اشتغال زایی بیش تری در این صنعت ایجاد کرد.
سلطانی گفت: جمعیت ۳۵ میلیونی ایران پیش از انقلاب نیاز محصولات لبنی خود را از خارج تأمین می کرد اما در حال حاضر نه تنها تمامی محصولات لبنی مورد نیاز ۷۵ میلیون نفر ایرانی از تولید داخلی تامین می شود بلکه صادرات به کشورهای عراق، عربستان، افغانستان، آسیای میانه و ... صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل در بخش های مختلف تولید اجرا نشدن صحیح قانون است تصریح کرد: قانون افزایش بهره وری آخرین قانونی است که به منظور افزایش و حمایت تولید در سال ۸۹ تصویب شده است که بر این اساس دولت می تواند با تعیین نرخ خرید تضمینی و پرداخت به موقع آن از واحدهای پرواربندی و دامداران حمایت کند و درواقع به جای توجه به ورادات گوشت در قالب تسهیلات ارزان قیمت از دامداران و تولید داخلی حمایت کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com