خودکفایی در تامین نهاده‌های دام و طیور از عوامل اصلی امنیت غذایی

خودکفایی در تامین نهاده‌های دام و طیور از عوامل اصلی امنیت غذایی
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: خودکفایی کشور در تامین نهاده‌های دام و طیور از متغیرهای عمده در دستیابی به امنیت غذایی کشور است.

«سید محمد آقامیری» در نخستین نشست هم‌اندیشی قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی با موضوع «توسعه راهکارهای اجرایی و عملیاتی با هدف افزایش خوداتکایی کشور برای تأمین خوراک مورد نیاز صنعت دام و طیور»، افزود: افزایش سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای و سویا با توجه به شرایط اقلیم کشور و تنوع بخشی به اقلام مورد استفاده در خوراک دام و طیور مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: با توجه به تأثیر نهاده بر تولید دام و طیور و اثر مستقیم آن بر تولید و تأمین غذا، افزایش سهم بقایای محصولات زراعی و باغی در جیره دام و طیور، اولویت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کشاورزی است و برای تحقق اهداف برنامه، از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای خوداتکایی و افزایش امنیت غذایی استفاده می‌شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه الگوهای موفق در زمینه تولید خوراک دام و طیور با محوریت قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی و نقش‌آفرینی فعال دانش‌بنیان‌ها گام مؤثری برای رسیدن به خوداتکایی در تأمین نهاده‌های صنعت دام و طیور خواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com