خودکفایی ایران با تولید سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ

خودکفایی ایران با تولید سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حالی که بخش عمده ای از ظرفیت مرغداری ها خالی است، سالانه با تولید بیش از دو میلیون تن مرغ در کشور، در تولید این پروتئین به خودکفایی رسیده ایم.
به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی در حاشیه آیین افتتاح شرکت دانه مرغ خزر در شهرک صنعی گلوگاه درگفت وگو با خبرنگاران، سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور را 25 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در 10ماهه امسال 55 هزار تن گوشت مرغ به خارج از کشور صادر شده است.
وی با تاکید بر این نکته که باید حلقه های صنعت طیور از مرغ اجداد، مادر، لاین، جوجه های یکروزه، مرغداری ها، گشتارگاه ها و فروشگاه های عرضه را شکل بدهیم، اضافه کرد: باید با کاهش هزینه تولید و بالا بردن کیفیت، در بازار جهانی حضور بیشتری پیدا کنیم.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براین نکته که تولید باید متناسب با نیاز باشد، اظهار داشت: امروز الگوی غذایی مردم استفاده از پروتئین سفید است که در تغذیه بهداشتی نیز مهم و ضروری است.
رکنی بر لزوم اصلاح زیر ساخت های بخش طیور تاکید کرد و ادامه داد: باید برای حضور در بازار جهانی بیشتر تلاش کیفی و فنی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه مرغ لاین بابلکنار استان مازندران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، ادامه داد: مرغ لاین،اجداد و اصلاح نژادی حلقه بالا دست طیور است و مرغ لاین بابل یک سرمایه ملی محسوب می شود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی مبنی بر صادرات محصولات کشاورزی از جمله مرغ به کشور روسیه گفت: برای صادرات آبزیان مشکل حل شده است و در حال حاضر بخشی از تولیدات آبزیان به این کشور صادر می شود.
رکنی با بیان اینکه پروتکل هایی بین ایران و روسیه برای صادرات تولیدات کشاورزی ایران صورت گرفته است، ادامه داد: در بخش لبنی و پروتئین با محوریت مرغ به دنبال توافق نهایی هستیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: گروهی از روسیه از واحدهای تولیدی کشور بازدید کرده اند و برنامه بازدید مرحله دوم نیز در آینده نزدیک صورت می گیرد.
وی شرایط تولید و قیمت مرغ برای مصرف کننده را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: مرغ نیز همانند دیگر کالاهای کشور تابع عرضه و تقاضا است و نوسانات قیمت در طول سال وجود دارد.
رکنی گفت: با توجه به ذخیره مرغی که شرکت پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی انجام داده است در زمانی که قیمت بالا است ستاد تنظیم بازار مرغ را در کشور عرضه می کند.
وی اظهار داشت: به هر دلیلی اگر قیمت مرغ بیش از اندازه کاهش یابد و برای تولید کننده به صرفه نباشد، خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی انجام می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com