خودکفایی استان یزد در تولید تخم ‌مرغ

خودکفایی استان یزد در تولید تخم ‌مرغ
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: در جهت ایجاد واحدهای مرغ تخم‌گذار و تولیدات تخم‌مرغ به بالندگی در سطح رقابتی رسیده‌ایم.
حسین محمدزاده تصریح کرد: تولیدات تخم مرغ در سطح استان به کفاف داخلی رسیده است و در حال حاضر با توجه به برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته، سلامت مرغ‌های تخم‌گذار در استان تضمین می‌شود به گونه‌ای که هیچ کدام از آنها از نظر بیماری با مشکلی روبرو نیستند.
وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمارها تعداد 19 واحد مرغ تخم‌گذار در استان با ظرفیت تولید یک میلیون و 8800 قطعه وجود دارد که سالانه بالغ بر 10 هزار و 281 تن تخم‌مرغ تولید می‌کنند.
این مقام مسئول تاکید کرد: در کنار تولید تخم مرغ از نظر تولید مرغ گوشتی در استان نیز به سطح بسیار مطلوبی دست یافته‌ایم و مرغ گوشتی استان یزد با بهترین کیفیت تولیدی به شهرهای بزرگ و همجوار استان صادر می‌شود.
محمد‌زاده در ادامه با اشاره به استقبال مرغ‌داران به سیستم تهویه اتوماسیون، اظهار کرد: تاکنون 31 واحد مرغداری جهت دریافت این تسهیلات اقدام نموده‌اند که امیدواریم در سال آینده با توجه به پیشرفت کار تهویه اتوماسیون مرغداری‌ها، سایرین نیز جهت دریافت تسهیلات ویژه اقدام و تعداد متقاضیان بیشتری در این طرح ثبت نام نمایند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com