خوداتکایی 95 درصدی در تولید گوشت قرمز

خوداتکایی 95 درصدی در تولید گوشت قرمز
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد : 95 درصد گوشت قرمز مورد نیاز در داخل تولید می‌شود و به 5 درصد واردات نیاز داریم.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشسیت با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران گفت : واردات هم باید طوری تعرفه‌گذاری شود که تولید داخل تحت تاثیر منفی قرار نگیرد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت : بر اساس تبصره هدفمندی ، 10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید اختصاص می یابد که بخش کشاورزی هم سهم دارد.
وی تاکید کرد : هیچ محدودیتی برای واردات نهاده‌ها با همکاری بخش خصوصی وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی از وارد‌کنندگان اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌ها حمایت می‌کند تا ویژه‌خواری و رانت‌خواری واردات هم حذف شود.
حجتی گفت : تعاونی‌ها و تشکل‌ها در مزارع تولیدی به صورت زنجیره‌ای حضور جدی داشته باشند و بر همه مراحل تولید تا تامین نهاده نظارت کنند.
حجتی درباره موضوع استخدام 10 هزار ناظر گندم تا پایان سال گفت: تمام مراحل آزمون، گزینش بر اساس قانون در حال انجام است و مشکلی نداریم ، اما استان‌ها با محدودیت اعتبار روبروست و جذب مهندسان کشاورزی با کندی انجام می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت : مراحل استخدام بر اساس قانون انجام می‌شود و بیشتر بودن تعداد خانم‌ها نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.
حجتی در باره تامین میوه شب عید نیز گفت: بر اساس گزارش هایی که از انبارهای ذخیره کشور داریم به واردات میوه برای شب عید نیازی نیست و واردات نیز انجام نخواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com