خشکسالی و افزایش جابه‌جایی غیرمجاز دام آبستن

خشکسالی و افزایش جابه‌جایی غیرمجاز دام آبستن
کارشناس مسوول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: تقاضای دامداران برای فروش احشام بویژه دام ماده افزایش یافته اما با توجه به اینکه کشتار حیوان آبستن ممنوع است، شاهد افزایش جابه‌جایی غیرمجاز آن در استان هستیم.

فریدون اوغازیان اظهار داشت: وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی ها هزینه های نگهداری و پرورش دام را بشدت افزایش داده با توجه به کاهش تولید علوفه در مراتع، نیاز به تغذیه دستی دام در واحدهای دامداری افزایش یافته است از این رو دامداران به فروش دام روی آورده اند.  

وی درباره مشکلات نظارت بر جابه جایی دام گفت: افزایش قیمت علوفه مورد دامداران سبب شده دامدارن به فروش دام و از جمله دام ماده آبستن روی آورده اند و با توجه به اینکه از کشتار چنین دام های جلوگیری می شود، افراد سود جو اقدام به حمل این دام ها به خارج استان به صورت غیر قانونی و از راه های فرعی می کنند.

وی درباره جابه جایی غیرمجاز نهاده های دامی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت نهاده دامی در خارج از چرخه توزیع مجاز، افراد سود جو و منفعت طلب اقدام به حمل محموله های مذکور خارج از ضوابط بهداشتی و چرخه توزیع مجاز می کنند.

اوغازیان گفت: در این مدت ۳۵۱ تن نهاده دامی غیر مجاز و قاچاق در استان کشف شد که ۲۵ مورد تشکیل پرونده و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

کارشناس مسوول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۲۹ متخلف در این زمینه شناسایی شده است.

خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com