خرید 2 هزار و 900 تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام

خرید 2 هزار و 900 تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام برای تعدیل قیمت و جلوگیری از متضرر شدن مرغداران اقدام به خرید 2 هزار و 900 تن مرغ کرده است.
بهروز عطایی‌نژاد با اشاره به افت قیمت مرغ از 19 آبان‌ماه امسال در بازار، اظهار داشت: افزایش تولید گوشت مرغ در ماه‌های مهر و آبان و کاهش مصرف در بازار از دلایل کاهش قیمت آن بوده‌ است.
وی با بیان اینکه برای حل مشکل کاهش قیمت مرغ ستاد ویژه‌ای به ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران و دستگاه‌های متولی تشکیل شد، بیان کرد: تا به امروز هشت جلسه مداوم برای چاره‌اندیشی برای تعدیل قیمت و حل مشکل مرغداران مازندران برگزار شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه شرکت پشتیبانی امور دام برای مدیریت موضوع وارد عرصه شد و تصمیم به خرید گرفت، افزود: مرغ‌هایی که در سالن مرغداری بودند توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شدند.
عطایی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی خرید شرکت پشتیبانی امور دام 2 هزار و 500 تن مرغ بوده، برای تعدیل قیمت و جلوگیری از متضرر شدن مرغداران این شرکت اقدام به خرید 2 هزار و 900 تن مرغ کرد.
وی یادآور شد: کشتارگاه‌های استان نیز هماهنگی خوبی با شرکت پشتیبانی امور دام داشتند و تمامی این مرغ‌ها کشتار و در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بحران احتمالی در آینده بحث کنترل جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی توسط اتحادیه مرغداران گوشتی و حذف برخی از گله‌های مرغ مادر مازاد که از سن 5 سال گذشته باشند برای کنترل و برنامه‌ریزی برای جوجه‌ریزی ضرورت دارد.
عطایی‌نژاد با اشاره به اینکه مازندران یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعت طیور کشور محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر مازندران دارای 2 هزار و 238 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت اسمی 35 میلیون قطعه در هر دوره و 192 واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 5.9 میلیون قطعه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com