خرید نهاده های دامی با قیمت بالا دلیل افزایش قیمت مرغ

خرید نهاده های دامی با قیمت بالا دلیل افزایش قیمت مرغ
معاون جهاد کشاورزی مازندران با اشاره افزایش قیمت مرغ گفت: بخشی از نهاده‌ها دولتی نیست و با قیمت‌های بالایی به دست مرغدار می‌رسد که در این زمینه اگر تولیدکنندگان متضرر شوند اساس تولید زیر سوال می‌رود و مجبور می‌شود در جوجه‌ریزی تجدیدنظر کند.
قیمت مرغ همواره در نوسان بوده و تولیدکنندگان عنوان می‌کنند؛ حتی در قیمت‌های پروازی به سودهای ناچیز بسنده کرده و در زمان افزایش قیمت نیز متضرر شدند.
هر از چند گاهی قیمت در بازار دچار نوسان می‌شود اما امسال شرایط خیلی متفاوتی را بازار مرغ تجربه کرده است؛ درحالی‌که مرغداران خود را برای فروش بازار پایانی سال آماده کرده و خیلی امیدوار هم بودند قیمت مرغ با توجه به شیوع کرونا به پایین‌ترین حد ممکن رسید.
پس از این ماجرا با توجه به شرایط و گرم شدن هوا مرغداران مازندران میزان جوجه‌ریزی را کاهش دادند که پاسخگوی تقاضا نبود و بازار چنان دچار تب و تاب شد که قیمت مرغ خیلی زود به پرواز درآمد.
در کنار مسائل بیماری کرونا افزایش سرسام‌آور قیمت نهاده‌ها خود دلیلی شد که قیمت مرغ همچنان به نوسانات خود ادامه داد و در تب و تاب باشد که حتی به کیلویی ۱۹ هزار تومان هم رسید.
در چنین شرایطی با توجه به پرتقاضا بودن آن تنظیم بازار وارد شد که قیمت ۱۵هزار تومانی را مصوب کرده است.
علیرضا عطائی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۱ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز حدود ۱۶ هزار تومان بوده که از قیمت مصوب بیشتر است.
وی با بیان اینکه  نهاده‌ها به‌سختی به دست مرغدار می‌رسد، افزود: در چنین شرایط بازاری باز هم مرغداران سود چندانی ندارند و تاحدودی از تولید راضی هستند.
معاون جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: البته مصرف کنندگان علاقه‌مند به این هستند که محصول را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند و قیمتی مردم دارند خریداری می‌کنند از قیمت مصوب بالاتر باشد اما تولیدکنندگان تحت فشار هستند.
عطائی‌نژاد با اشاره به اینکه بخشی از نهاده‌ها دولتی نیست و با قیمت‌های بالایی به دست مرغدار می‌رسد، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان متضرر شوند اساس تولید زیر سوال می‌رود و مجبور می‌شود در جوجه‌ریزی تجدیدنظر کند.
وی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد تولید پایدار بماند مرغدار باید حمایت شود، خاطرنشان کرد: اوایل امسال مرغداران به‌دلیل کاهش قیمت مرغ ناشی از کرونا متضرر شد و مرغ تا ۳۰ درصد زیر بازار فروش عرضه کردند.
معاون جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: الان مرغداران سود غیرعادی ندارند و ما باید قانع باشیم تا تولید را بی‌ضرر انجام دهند اگر تولید پایدار نباشد شاهد خسارت‌های بیشتری خواهیم بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com