مدیرکل پشتیبانی امور دام:
خرید تضمینی دام سنگین

خرید تضمینی دام سنگین
 دام سنگین دامداران آذربایجان‌غربی تضمینی خریداری می‌شود
مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان‌غربی گفت: با هدف کمک به حفظ تولید دام‌های سنگین، خرید تضمینی دام زنده در استان بزودی آغاز می‌شود.

داود قربان‌نژاد  در میاندوآب اظهار کرد: براساس این دستورالعمل قیمت گذاری توسط کمیته استانی که اعضای آن انتخاب شده‌است در اسرع وقت انجام می‌گیرد و بلافاصله پس از تصمیم‌گیری در خصوص قیمت، دام‌ دامداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری خواهد شد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح ذخیره‌سازی برای ذخایر استراتژیک کشور که یکی از وظایف شرکت پشتیبانی امور دام است و دیگری اینکه دام‌های نر که در دست دامداران است با خرید تضمینی در تولید کشور تاثیر زیادی خواهد داشت. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان‌غربی افزود: این طرح به عنوان یک طرح ملی از سوی دفتر مرکزی ابلاغ شده ولی سعی داریم به عنوان اولین استان در کشور عملیات اجرایی آن را کلید بزنیم. 

قربان‌نژاد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده این طرح در استان اجرایی شود، اظهار کرد: قیمت دام‌ها به صورت منطقه‌ای خواهد بود و براساس شرایط بازار تغییر پذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: خرید دام طبیعتا نقدی خواهد بود ولی با توجه به اینکه شرکت دولتی است و برای اینکه فرآیند ثبت و صدور اسناد مالی آن زمان‌بر است، احتمال دارد  پرداخت آن هم بین ۲ تا سه هفته طول بکشد.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۹ میلیون واحد دامی اعم از دام سبک، سنگین و مرغ و ماکیان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com