خروج مرغ زنده ازگیلان ممنوع شد

خروج مرغ زنده ازگیلان ممنوع شد
یک منبع آگاه با اشاره به ارسال روزانه حدود ۳۰۰ تن مرغ از گیلان به تهران درشرایط عادی،گفت: با توجه به کمبود شدید در تهران، چگونگی نظارت بر صحت روند توزیع مرغ توسط زنجیره‌ها جای سوال دارد.
یک منبع آگاه اظهار داشت: در حالی که مرغ در استان گیلان از قیمت مصوب هم پایین‌تر خریداری می‌شود و مرغداران این استان به جهت تراکم بالا در مرغداری‌ها و نبود مشتری با تلفات سنگین مواجه هستند، خروج مرغ زنده از این استان ممنوع شده است.
به گفته وی بر اساس تصمیمات استانی، تنها زنجیره‌ها می‌توانند مرغ را کشتار و از استان خارج کنند.
این منبع آگاه افزود: البته به دنبال اعتراضاتی که صورت گرفت، این چالش به صورت نسبی رفع شده اما نظر کارشناسان این است که هر چه زودتر باید این ممنوعیت برطرف شود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح مذکور در حالیست که بازار مرغ در تهران به شدت ملتهب بوده و گیلان در این روزها به تنهایی قادر است یک سوم نیاز مرغ تهران را تأمین کند.
این فعال صنعت مرغداری ادامه داد: اگر چه آمار رسمی از ارسال روزانه حدود ۳۰۰ تن مرغ از گیلان به تهران در شرایط عادی حکایت دارد اما چگونگی نظارت بر صحت روند توزیع مرغ در تهران توسط زنجیره‌ها یکی از سوالات اساسی مرغدارانی است که این کالا را به قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به ارسال مرغ از استان‌هایی مثل مازندران و گلستان، سمنان و حتی قزوین به مانند گیلان برای تأمین مرغ تهران و عدم مشاهده این مرغ‌ها در بازار تهران و رسیدن آن به مرز ۴۰ هزار تومان، سوال اساسی این است که این مرغ‌ها به کجا می‌رود و چرا مرغی که مرغداران شمالی تحویل کشتارگاه‌ها و زنجیره‌ها می‌دهند تا به دست مردم تهران به نرخ مصوب برسد، در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد و با کمبود این کالا این بازار تهران مواجه هستیم؟
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com