خبرها از کمبود مرغ کذب است

خبرها از کمبود مرغ کذب است
رییس اتحادیه مرغ گوشتی می‌گوید اظهارنظرها در خصوص کمبود مرغ در ماه‌های آینده صحت ندارد و تمام تمهیدات برای جلوگیری از اینگونه مسائل پیشتر اندیشیده شده است.
محمد یوسفی می‌گوید: برخی محموله‌های نهاده‌های داخلی در گمرکات کشور بوده که با دستور دولت و اقدام بانک مرکزی به تدریج در حال ترخیص است و مشکلی ندارد.
به گفته وی مشکل برای محموله‌هایی است که در خارج از گمرکات به دلیل اینکه بانک مرکزی پول خریدار را به فروشنده نرسانده مانده‌اند و تحویل گمرکات برای ترخیص نمی‌شوند.
یوسفی خاطرنشان کرد: باید به دو بحث دقت شود یکی بودن یا نبودن مرغ و دیگری تهیه نهاده برای جلوگیری از کمبود و گرانی مرغ.
وی تاکید کرد: آنچه که مسلم است این است که در خرداد و تیر و مرداد ماه وضعیت جوجه ریزی در حد ۹۰ میلیون فقره وارد سالن های پرورش مرغ شده و همانند ماه‌های گذشته که کمبودی در بازار احساس نشده در ماه‌های پیشرو هم به دلیل این تمهیدات وضعیت باثبات خواهد بود.
وی تصریح کرد: شاید اگر گرانی رخ دهد به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده باشد اما ناشی از کمبود و یا نبود در بازار نیست.
وی اظهار کرد: در ماه‌های آینده کمبودی نیست و برای پس از آن‌ هم بانک مرکزی قطعا ارز مورد نیاز را تامین و مشکل برطرف خواهد شد.
رییس اتحادیه مرغ گوشتی کشور همچنین عنوان کرد: از دو ماه دیگر ذرت داخلی برداشت می شود که این وضعیت برای ۶ ماه دوم سال بازارنهادها‌ها را تامین خواهد کرد.
در زمینه کنجاله سویا هم یوسفی خاطرنشان کرد: محموله‌های بزرگی از کشور هند در راه کشور است که به دلیل اینکه روپیه در کشور به مقدار لازم بوده مشکلی برای تامین و خرید این محموله‌ها نیست.
وی با بیان اینکه از بانک مرکزی تقاضا داریم هرچه سریعتر ارز مورد نیاز خریداران را پرداخت کند گفت: دولت جدید وعده داده در تامین کالای اساسی مشکلی بوجودنمی‌آید بنابر این در روزهای آینده این مشکلات جزیی هم حل خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com