خاوازی: ۵۰ درصد جوجه‌ریزی‌ها با استفاده از مرغ لاین انجام می‌شود

خاوازی: ۵۰ درصد جوجه‌ریزی‌ها با استفاده از مرغ لاین انجام می‌شود
تصویر:کاظم خاوازی - وزیر جهاد کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد از جوجه ریزی‌ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور صورت می‌گیرد.
کاظم خاوازی در مصاحبه با رادیو با بیان این که در حال حاضر 50 درصد از جوجه ریزی ها با استفاده از مرغ لاین در داخل کشور صورت می گیرد گفت: مرغ لاین برای کشور خیلی اهمیت دارد.
وی اظهارداشت: تمامی دستگاه های مرتبط از جمله سازمان اتکا، سازمان اقتصادی کوثر، نیروهای مسلح و دیگران کمک کردند تا وزارت جهاد کشاورزی بتواند مرغ لاین را دوباره در کشور احیا کند.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی احیای مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تامین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی از این صنعت به کار بسته است.
خاوازی با اشاره به اهمیت احیای مرغ لاین در کشور تصریح کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص احیای مرغ لاین آرین و توجه تمام مسئولان عالی رتبه کشور در بودجه 1400 نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.
 
نظرات شما
  •  

    اکبر عریانی گفت : ۹۹/۱۱/۲۱

    بنده بعنوان کارشناس ارشد در زمینه پرورش طیور و کارکرد با گله های آرین در مجتمع لاین و اجدادزیاران آمادگی خود را جهت همکاری و توسعه پرورش در شمالغرب کشور را دارم

    پاسخ...
  •  

    رحمت الله مرادی راد گفت : ۹۹/۱۱/۲۲

    سلام و عرض ادب
    نمی دونم اطلاعات یا تجربه آقای خاوازی در صنعت مرغ تا چه اندازه ایست اما این نژاد تاکنون رر کشور بازده خوبی نداشته و مرغداران از جوجه ریزی با این نژاد خوداری می کنند. تنها نژاد سازگار با کشور خصوصا جنوب و جنوب و غرب کشور عموما نژاد راست مقداری هم پلاس بوده به نظر من در این خصوص باید تحقیق بیشتری شود تا این صنعت مصیبت دیده آسبی پذر که کسی پاسخگویی مشکلات آن نیست آسیب بیشتری نبیند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com