حمل دام زنده در استان ممنوع شد

حمل دام زنده در استان ممنوع شد

ابراهیم مقصودی فر گفت: به منظور کنترل بیماری تب برفکی، از 20 اردیبهشت ماه تنها دام های عشایری و دام های به مقصد کشتارگاه های استان اجازه حمل و نقل خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، ابراهیم مقصودی فر افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و دستورالعمل های ابلاغی به منظور کنترل بیماری تب برفکی، از تاریخ 20 اردیبهشت ماه هر گونه حمل دام زنده در سطح استان ممنوع می باشد و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با ایجاد 4 پست قرنطینه در پلیس راه های استان شامل ماهیدشت، قزانچی، دوراهی هرسین و دوراهی نهاوند و استقرار کارشناسان دامپزشکی و نیروی انتامی در 3 شیفت کاری به صورت 24 ساعته با هر گونه حمل و نقل دام زنده برخورد خواهد شد و متخلفین به مراجع قضائی معرفی خواهند گردید.
مقصودی فر حمل و نقل دام عشایری و دام به مقصد کشتارگاه ها را با اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشکی مبدا بلامانع اعلام کرد و گفت: دام های عشایری و دام های حمل شده به مقصد کشتارگاه ها می بایست حتما باید با اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشکی مبدا حمل و نقل شوند؛ در غیر این صورت با استثناهای ذکر شده نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های اداره کل دامپزشکی استان در خصوص کنترل بیماری تب برفکی ابراز داشت: با توجه به پوشش مناسب واکسیناسیون دام های استان علیه بیماری تب برفکی در سال گذشته، وضعیت دام های استان کرمانشاه نگران کننده نمی باشد، اما با این وجود اداره کل دامپزشکی با ایجاد پست های قرنطینه ای کنترل ، ورود و خروج دام، شروع فاز اول تب برفکی در سال جاری در سراسر استان کنترل این بیماری را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.
مدیر کل دامپزشکی استان واکسیناسیون دام ها، شستشو ضدعفونی افراد و وایط نقلیه قبل از ورود به دامداری ، عدم وارد سازی دام از مشاءهای مختلف به دامداری، قرنطینه دام های تازه خریداری شده به مدت سه هفته و جدا از گله، خرید دام های مایه کوبی شده و انتقال آنها در یک سری، عدم نگهداری توام گاو با گوساله و گاو با گوسفند و بز و نگهداری همزمان گاوهای شیری با گاوهای پرواری، حصار کشی جایگاه دام ها، دفن بهداشتی لاشه دام تلف شده در چاه و یا سوزاندن دام های تلف شده، خارج نمودن دام از دسترس حیوانات درنده بویژه سگ، استفاده از آب شرب و مواد غذایی سالم و بهداشتی و... را از جمله توصیه های بهداشتی دانست که در کنترل بیماری تب برفکی موثر می باشند.

 
کلمات کلیدی گواهی حمل دام زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com