حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه پرورش صنعتی دام‌های کوچک

حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه پرورش صنعتی دام‌های کوچک
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد گفت: حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه پرورش صنعتی و متمرکز نژادهای دام کوچک پربازده به منظور بهبود راندمان تولید در دستور کار وزارت جهاد قرار گرفت.
مرتضی رضایی در نشستی با پرورش دهندگان و دست اندرکاران دام های کوچک کشور گفت: توسعه سریع، منطقی و هدفمند استفاده از ترکیب های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در سیستم های صنعتی و متمرکز به منظور بهبود راندمان و ارتقای بهره وری در تولید گوشت قرمز و شیر از سیاست های استراتژیک و کلان این معاونت بوده و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش را در دستور کار جدی و اصولی خود قرار داده ایم.
وی افزود: بستر لازم برای توسعه پرورش متمرکز دام های کوچک پربازده و استفاده از نژادهای اصیل و همچنین سنتز ترکیب های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در واحدهای دامپروری صنعتی کشور و زمینه های حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به طور کامل فراهم شده و می توان از این راه بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشت قرمز و لبنیات را تامین کرد.
رضایی اظهار داشت: بدین منظور استفاده همزمان از روش های نوین اصلاح نژادی و فن آوری های کمک تولید مثلی، ایجاد و توسعه ترکیب های ژنتیکی متناسب با شرایط اقتصادی و اقلیمی آینده را شتاب بخشیده و می تواند کمک موثری در دستیابی به این اهداف باشد.
وی در ادامه داد: در حال حاضر پروژه های پرورش نژادهای خالص پربازده و ایجاد و تکثیر ترکیب های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در کشور شروع شده اما سرعت و روند پیشرفت و توسعه آن متناسب با نیاز کشور نیست.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از توان و منابع داخلی و خارجی و بهره مندی از تسهیلات بانکی ارزان قیمت در حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، جزیی از بسته سیاست های حمایتی این وزارتخانه است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com