حق پایمال شده گاوداران در دستان دلالان بازار شیر

حق پایمال شده گاوداران در دستان دلالان بازار شیر
یک دامدار کرمانی گفت: حدود ۲ ساعت است که مقابل استانداری تجمع کردیم اما یک نفر هم به سراغ ما نیامد تا به درد دل ما گوش دهد، استانداری نماینده دولت است و باید خواسته های ما و دردهای ما را بشنوند اما گوش های خود را محکم گرفته اند.
صبح امروز جمعی از دامداران کرمانی در اعتراض به گرانی افسار گسیخته نهاده های دامی دولتی و آزاد همچنین مقاومت دولت در برابر افزایش قیمت شیر مقابل استانداری کرمان تجمع کردند.
یکی از دامداران کرمانی در ارتباط با مشکلات دامداران به خبرنگار راه آرمان گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که در سخنان خود تاکید بسیاری بر حمایت از تولید داشتند، در هفته های گذشته نهاده های دامی با افزیش قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی مواجه بودند حال این حمایت از تولید داخل چگونه شکل می گیرد؟
وی افزود: نهادهای دولتی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری می شد، از ابتدای سال جدید حدود ۲۵ درصد گران شده حال آنکه سهمیه اختصاصی دامداری ها را کاسته اند.
این دامدار کرمانی ابراز کرد: علی رغم همه این موارد، کل هزینه های حمل نیز حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، هزینه های کارگری و برق افزایش یافته و دولت تعرفه های خود را افزایش داده اما هیچ درصدی از سال گذشته برای افزایش قیمت شیر اعمال نشده است.
مدیریت غیر اصولی دولت، کمر صنعت دامداری کشور را شکست
وی یادآور شد: قیمت تمام شده شیر بر اساس آنچه که یک دامدار با نگاه کارشناسی شده هزینه می کند، ثابت مانده، در این راستا مقرر شد که قیمت شیر برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران ۴۵ درصد افزایش یابد که محقق نشد.
این دامدار کرمانی تاکید کرد: بر این اساس مقرر شد که قیمت شیر درب گاوداری ها با قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو شیر به متقاضیان عرضه شود و فرد خریدار با اضافه کردن هزینه حمل شیر را توزیع کند تا در این صورت اجحافی در حق مصرف کننده و تولید کننده صورت نگیرد.
وی ادامه داد: ظرف مدت ۲۴ ساعت افزایش نرخ بنزین صورت گرفت و رئیس جمهور سکوت کرد چرا که به نفع دولت بود اما در ارتباط با افزایش قیمت شیر که با نگاه کارشناسانه نرخ ۴۵ درصدی اعلام شد متاسفانه سخنگوی دولت در رسانه ملی اعلام می کند که قیمت شیر به هیچ عنوان تغییر نمی کند، دولت با تصمیمات غلط خود کمر صنعت دامداری کشور را شکسته اند.
این دامدار کرمانی متذکر شد: این موضع واعظی در مقابل افزایش قیمت شیر بر چه اساس است؟ آیا کارشناسی انجام شده است و یا پای درد گاوداران نشسته و یا کشته شدن گاوهای مولد را مشاهده کردید که این چنین تصمیمی اتخاذ کردید.
وی افزود: اگرچه فرصت چندانی از دولت دوازدهم باقی نمانده است اما وجدان داشته باشید از این حداقل زمان استفاده کرده و درد مردم را بشنوید و چاره ای بیاندیشید.
حق پایمال شده گاوداران در دستان دلالان بازار شیر
این دامدار کرمانی بیان کرد: افزایش ۴۵ درصدی قیمت شیر تنها گوشه ای از مشکلات دامداران را حل می کند و نه همه مشکلات را، ما همه متضرر هستیم، همه علوفه ما ته کشیده است و دام ها خوراک نداردند.
وی یادآور شد: جای سوال است که چرا مسئولان ما از قاچاق علوفه جلوگیری نمی کنند، چرا دامپروی ما در معرض تعرض عده ای سودجو قرار دارد و یک دلال مشخص کننده قیمت شیر باشد.
این دامدار کرمانی اذعان کرد: یک تولیدکننده محصولات لبنی حق ندارد بر اساس منافع خود قیمت شیر را تعیین کند و هر زمان که دلخواه خود بود قیمت محصولات کارخانه های لبنی خود را افزایش دهد.
وی در خصوص توزیع نهاده های دامی ابراز کرد: نهاده های دامی دولتی کم و بیش توزیع می شوند اما به همه تعلق نمی گیرند، این مقدار در سال گذشته بیشتر بود و در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.
این دامدار کرمانی تصریح کرد: علاوه بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت نهاده های دامی دولتی، قیمت کاه و علوفه هم افزایش دو برابری داشته و کمبود است، همه چیز افزایش یافته و تنها از افزایش قیمت شیر جلوگیری می کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۲ ساعت است که مقابل استانداری تجمع کردیم اما یک نفر هم به سراغ ما نیامد تا به درد دل ما گوش دهد، استانداری نماینده دولت است و باید خواسته های ما و دردهای ما را بشنوند اما گوش های خود را محکم گرفته اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com