حذف آنتی بیوتیک در تولید مرغ

حذف آنتی بیوتیک در تولید مرغ
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، حذف آنتی بیوتیک از مرغ تولیدی را از جمله تحقیقات بیان کرد و گفت: برای اولین بار مرغ سالم و بدون آنتی بیوتیک تولید شد.
محمودرضا رمضانپور عصر دوشنبه در مراسم نکوداشت پنجاهمین سال فعالیت واحد آموزش کشاورزی سلمانشهر نیز با بیان اینکه هفت بخش تحقیقاتی در زمینه آب و خاک، اصلاح بذرف منابع طبیعی، دامپروری و کشاورزی و غیره فعالیت دارد گفت: در بخش ترویجی و آموزشی، در قالب کاردانش، ضمن خدمت و آموزش بهره برداری در حال فعالیت هستیم.
وی افزود: با اظهار اینکه در بخش تحقیقات خاک و آب، عمده نتایج فعالیت ها سبب شده تا میزان میزان مصرف کود را در استان بهینه کنیم و یکی از نتایج درخشان این بود که در نقاط مختلف براساس عناصر غذایی موجود در خاک، پهنه بندی انجام گیرد و پایش هایی برای مصرف کود و سموم شیمیایی صورت گیرد.
رمضانپور تصریح کرد: میزان سم مصرف در استان از ۱۵ هزار تن به شش هزار تن رسیده که نتیجه تحقیقات پژوهشی بوده است.
وی یکی از چالش های منابع طبیعی را تنفس جنگل بیان کرد و گفت: بسیاری از واحدهای صنایع چوب در این طرح درگیر هستند و با احیای گونه های جنگلی سریع الرشد باید بتوانیم مسائل فراروی را کنترل کنیم.
وی شب پره شمشاد را از دیگر چالش ها بیان کرد و گفت: مرکز تحقیقات اموزش کشاورزی و منابع طبیعی این توانایی را داشتند که شب پره را یا کنترل کنند و برای جلوگیری از ضایعات و خطرات آن دستورالعمل هایی را تهیه کنند.
رمضان پور به مسائل دامپروری و دامپزشکی در استان اشاره کرد و گفت: ما در پی ان هستیم که بهره وری را در بخش دام و طیور افزایش دهیم و حذف انتی بیوتیم از مرغ تولیدی از جمله برنامه ها است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی مازندران افزود: برای اولین در شب عید مرغ سالم و بدون آنتی بیوتیک در استان تولید و بین همکاران مرکز توزیع شد.
وی ارزش ریالی نتایج تحقیقات بخش کشاورزی را دو هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: اگر فقط ۱۰ درصد از کشاورزان، باغداران و دامداران از نتایج تحقیقاتی، کشاورزی و ترویجی استفاده کنند ۲۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش فعالیت تحقیقاتی کشاورزی است.
رمضانپور به برگزاری ۳۵ کلاس آموزشی آنفلوانزای فوق حال پرندگان اشاره کرد و گفت: میزان انهدام پرندگان ناشی از آنفلوانزای پرندگان در سال ۹۶ حدود ۲۹۰ هزار قطعه بود که با برپایی کلاس های آموزشی به ۲۷ هزار قطعه کاهش یافته است.
فریدون عصری رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی تنکابن سلمانشهر نیز گفت: این واحد آموزشی با هدف تربیت کشاورزان آینده و ارتقای علمی بهره برداران مدت ۵۰ سال فعالیت دارد.
وی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله تاسیس این مرکز آموزشی ادامه داد: از بین ۳۰ مرکز هم سابقه با واحد آموزشی سلمانشهر، این واحد به عنوان اولین مرکز پیشرو، خدمات آموزشی ارزنده ای را در منطقه ارائه داده است.
عصری افزود: امیدواریم با درایت مسئولان در حفظ این مرکز کوشا باشیم و برای ارتقای سطح علمی بهره برداران کشاورزی تلاش کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com