جلوگیری از هدر رفتن دان با تولید مرغ استاندارد

جلوگیری از هدر رفتن دان با تولید مرغ استاندارد
تصویر:مرتضی رضایی - معاون وزیر جهادکشاورزی در امور دام و طیور
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ استاندارد با وزن کمتر از ۱۸۰۰ گرم علاوه بر جلوگیری از هدر رفت ۸۰۰ هزار تن دان به نفع اقتصاد خانوار و کشور است.
مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری با اشاره به اینکه محصولات دام و طیور 50 درصد غذای مردم را تشکیل می دهد اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تولیدی پیش بینی می شود که امسال 860 هزار تن گوشت قرمز از جمله بز، گوسفند، گاو، گاومیش و گوساله، 900 هزار تن تخم مرغ، 10 میلیون و 700 هزار تن شیر خام، 87 هزار تن عسل، هزار و 260 تن پیله تر ابریشم و بیش از 2 میلیون و 300 هزار تن گوشت مرغ تولید شود که با احتساب جمعیت 81 میلیون نفری این میزان تولید محصولات پروتئینی برای تغذیه افراد مناسب است.
وی افزود: معاونت امور دام برای اطمینان خاطر از تولید پایدار در آینده برنامه هایی نظیر تولید مناسب پروتئین جامعه و کاهش هزینه های تولید به ازای هر واحد تولیدی، ارتقای بهره وری و کیفیت محصولات دامی، تأمین امنیت پایدار در زیر بخش دام و طیور، حفظ ذخایر ژنتیک به عنوان منابع پایه تولید، توانمندسازی تشکل ها و اتحادیه ها و صندوق های مرتبط با تولید، حذف وابسته ها، توسعه دامپروری متناسب با آمایش سرزمین، توجه به افزایش تولید و اصلاح ساختار مزرعه تا سفره را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
رضایی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان از طریق تأمین منابع مالی به عنوان ارکان سیاست کلان است، گفت: دولت با اختصاص ارز4200 تومانی به واردات نهاده ها و مواد خوراکی می تواند پشتوانه و دلگرمی برای تولیدکنندگان باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه زنجیره سازی در تولید یکی از کارهای اصلی معاونت امور دام به شمار می رود، گفت: ایجاد زنجیره سازی و فروش بدون واسطه، در کاهش هزینه ها و پایداری تولید تأثیر بسزایی دارد.
به گفته وی هم اکنون 16 تا 18 درصد گوشت مرغ در این زنجیره ها در حال انجام است و پیش بینی می شود که تا چند سال آینده این رقم به 40 درصد برسد.
معاون امور تولیدات دامی با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 80 در صد گوشت مرغ در سایز 1200 تا 1800 گرم عرضه می شود بیان کرد: این در حالی است که در ایران مردم به دلایل مختلف مرغ با لاشه سنگین را می پذیرند که این امر به سبب افزایش هزینه های مرغدار در قیمت تمام شده و تولید تأثیر بسزایی دارد.
به گفته این مقام مسئول تولید مرغ استاندارد با وزن کمتر از 1800 گرم علاوه بر جلوگیری از هدررفت 800 هزار تن دان به نفع مصرف کننده و اقتصاد ملی کشور است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com