ثبت اولین مجوز تولید توکسین بایندر چند جزیی وسیع الطیف در ایران

ثبت اولین مجوز تولید توکسین بایندر چند جزیی وسیع الطیف در ایران
تصویر:فاطمه صباغ زاده - رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی  فاطمه صباغ زاده رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان در این خصوص اظهار داشت: با تلاش و همت متخصصین داخلی، اولین توکسین بایندر چندجزیی وسیع الطیف در کشور پس از کسب نتایج موفقیت آمیز در شرایط آزمایشگاهی invivo , invitro، تولید گردیده است.
صباغ زاده در ادامه تصریح نمود: طی مراحل متعدد و موشکافانه نظارت و بازرسی که توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفت در نهایت این محصول موفق به دریافت مجوز رسمی سازمان دامپزشکی کشور شد.
وی همچنین در ادامه افزود: تحقیقات برای تولید این محصول بیش از 8 سال به طول انجامید و بیش از 30 طرح پژوهشی با همکاری دانشگاهها و مراکز معتبر تحقیقاتی کشور برای تولید آن انجام شده است.
صباغ زاده در پایان با اشاره به این نکته که این توکسین بایندر توسط گروه دانش بنیان ویوان و برای اولین بار تولید شده است به صورت افزودنی در خوراک دام و طیور مصرف می شود اظهار داشت: این محصول از انتقال سموم ناشی از کپک زدگی خوراک به شیر، گوشت، تخم مرغ و ... جلوگیری و سلامت هرچه بیشتر دام، طیور و محصولات دامی را تضمین می کند. تاکنون توکسین بایندرها با قیمتهای گزاف وارد کشور می­شدند و باعث خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور شده و هزینه ی قابل توجهی به تولید کنندگان صنعت دام و طیور تحمیل می کردند
 
کلمات کلیدی مایکوتوکسین ویوان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com