تکمیل پروژه بزرگترین زنجیره تخم مرغ آسیا

تکمیل پروژه بزرگترین زنجیره تخم مرغ آسیا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به افتتاح ۱۳۶ پروژه عمرانی و اقتصادی توسط این نهاد در دهه فجر، گفت: بزرگترین پروژه زنجیره مرغ و تخم مرغ آسیا در گنبدکاووس تکمیل و راه اندازی می شود.

مختار مهاجر با اشاره به اینکه در سطح گلستان۴۵۰ هزار هکتار جنگل، ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع و ۳۳ هزار هکتار اراضی باغی وجود دارد، اظهار کرد: استان گلستان با کسب رتبه ششم و هفتم تولیدات کشاورزی در کشور یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ نوع از محصولات استراتژیک کشاورزی استان گلستان دارای رتبه نخست تا پنجم کشور است، افزود: در تولید دانه های روغنی با تولید ۴۰ درصد نیاز کشور رتبه نخست را داریم و در تولید گوشت مرغ با تولید ۱۲ درصد تولید کشور در جایگاه دوم قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بالغ بر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کنیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته که خشکسالی بزرگی را تجربه کردیم با کاهش ۸۰۰ هزار تن محصولات رو به رو شدیم که نشان می دهد دارای یک ثبات در تولید هستیم این در حالی است که در برخی از سالها با خشکسالی شدید کاهش ۷۰۰ هزار تنی را شاهد بوده ایم.

 مهاجر از افزایش جذب مواد خام برای صنایع تبدیلی در استان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول به ۳ میلیون و ۹۰۰ خبر داد و گفت: توسعه باغات در اراضی شیبدار و رساندن سطح عملیاتی زیر کشت به ۲۸ هزار هکتار و تولید ۷ هزار تن تولید زیتون و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن روغن زیتون از دیگر اتفاقات مثبت سالهای اخیر به برکت انقلاب اسلامی در استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال پروژه بزرگترین زنجیره تخم مرغ آسیا در گنبدکاووس تکمیل و به بهره برادری می رسد، ادامه داد: مجموعه بزرگ تولید مرغ و تخم مرغ چیکا طلایی گنبدکاووس که پیش از این با ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ قطعه کار می کرد که از دهه فجر امسال به ۳ میلیون قطعه و تولید ۷۰ هزار تن تخم مرغ در سال می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه فقط در زمان مدیریت بنده ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان از ۱/۸ به ۲/۶۹ رسانده ایم، تصریح کرد: در این مدت ۹ هزار دستگاه و ادوات مکانیزه برای تغییر روش داشت و برداشت به کشاورزان استان تزریق شده است.

مهاجر با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کم خاک ورزی رفته است، ادامه داد: این اتفاق با هدف تثبیت کربن و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش راندمان و بهره وری شکل گرفته و در حال توسعه است.

وی با اشاره به اینکه سطح زهکشی زمین های زراعی از ۹۶ هزار هکتار در هفته دولت امسال به ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است، اضافه کرد: احداث و بهسازی کانالهای آبیاری به میزان یک هزار و ۶۹۲ کیلومتر و بیش از یک هزار و ۷۶۰ کیلومتر مرمت جاده های بین مزارع نیز از توفیقات جهاد کشاورزی در گلستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در دهه فجر امسال ۱۳۶ پروژه عمرانی و اشتغالزایی توسط جهاد کشاورزی افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: اعتبار این طرح ها بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی بالغ بر ۹۰۵ نفر و بهره مندی ۸ هزار و ۶۳۰ خانوار خواهد بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com