تولید 6 هزار تن گوشت مرغ در خراسان‌جنوبی

تولید 6 هزار تن گوشت مرغ در خراسان‌جنوبی
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دامپزشکی استان بر تولید 5 هزار و 950 تن گوشت مرغ نظارت داشته است.
محمدعلی بخشی‌کارشک با اشاره به رویکردهای بهداشتی دامپزشکی در تولید گوشت مرغ اظهار کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان ذبح طیور زیرنظر ناظران بهداشتی و شرعی انجام شده و تمامی موارد بهداشتی و شرعی رعایت می‌شود.
وی تصریح کرد: جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان، دام و همچنین عدم عرضه لاشه‌های زاید و بیمار از مهمترین عواملی است که در عملیات بازرسی در حین کشتار مورد توجه قرار می‌گیرد.
کشتار 3 میلیون قطعه طیور در خراسان‌جنوبی
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان جنوبی یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 3 میلیون و 305 هزار قطعه طیور گوشتی در استان با نظارت بهداشتی کشتار شدند.
بخشی‌کارشک با بیان اینکه دامپزشکی بر تولید 5 هزار و 950 تن گوشت مرغ نظارت داشته است، ادامه داد: تمامی مواردی که منجر به بروز مخاطرات بهداشتی می‌شود در هنگام کشتار مورد توجه قرار گرفته است.
وی همچنین به خارج‌سازی 19 هزار و 223 قطعه مرغ از چرخه مصرف انسانی اشاره کرد و گفت: میزان 28 هزار و 993 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی از عرضه در بازارهای مصرف خارج شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مشاهده تاریخ تولید و انقضاء فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت مرغ از ساده‌ترین راه‌های انتخاب گوشت سالم و بهداشتی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com