تولید 16 هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی

تولید 16 هزار تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سه ماه نخست امسال 16 هزار تن گوشت مرغ و سایر ماکیان در آذربایجان غربی تولید شده است.
سید فضل‌الله قریشی در ارومیه اظهار داشت: سه ماه نخست امسال 16 هزار تن گوشت مرغ و سایر ماکیان در آذربایجان غربی تولید شده است.
وی میزان تولید تخم‌مرغ در سه ماه نخست امسال را در آذربایجان غربی 3 هزار و 200 تن اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ارومیه و خوی بوده و میزان این تولیدات در سه ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته مشابه بوده است.
قریشی به وضعیت واحدهای مرغداری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: 659 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت اسمی 12.9 میلیون قطعه در دوره، 67 واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت اسمی 1.99 میلیون قطعه در دوره و تولید 98.8 میلیون قطعه جوجه یک روزه در طول سال فعالیت دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: حدود 40 درصد آن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها ارسال شده و در تولید جوجه یکروزه در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.
قریشی خاطرنشان کرد: 35 واحد مرغ تخمگذار و پولت به ظرفیت 922 هزار و 808 قطعه در دوره، تعداد یک واحد مرغ اجداد به ظرفیت 20 هزار قطعه در دوره و تعداد 13 واحد بوقلمون گوشتی به ظرفیت 36 هزار و 200 قطعه در دوره در آذربایجان غربی فعالیت دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های مربوط به صنعت طیور، ادامه داد: حمایت و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در راستای احداث و توسعه طرح‌های تولیدی صنعتی مرتبط با بخش طیور، بهینه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح ساختار فیزیکی و بهداشتی در واحدهای مرغداری و تکمیل و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد در دستور کار است.
قریشی تشکیل و تکمیل و حمایت از زنجیره‌های تولیدی در بخش طیور استان، پیگیری مسائل بیمه واحدهای تولیدی در جهت افزایش سطح پوشش بیمه مرغداری‌ها، اطلاع‌رسانی و اجرای برنامه‌های آموزشی در رابطه با تولید محصولات بهداشتی و ارگانیک را از دیگر برنامه‌های مورد نظر عنوان کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه‌های اصلاح نژاد مرغ بومی در مرکز پرورش و اصلاح نژاد این معاونت و ترویج مرغ بومی در روستاها و تهیه و تدوین نقشه‌های مرغداری از اولویت‌های کاری معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com