تولید 1300 قلم داروی دامپزشکی در کشور

تولید 1300 قلم داروی دامپزشکی در کشور
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور از وجود 175 کارخانه تولید داروهای دامپزشکی و تولید 1300 قلم داروی دامپزشکی در کشور خبر داد.
محمدرضا صفری  در سومین کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی در دانشگاه شهرکرد، با بیان اینکه علوم دارویی و فارماکولوژی در هم تنیده و نزدیک به‌هم هستند، اظهار کرد: گردش مالی صنعت دارویی دامپزشکی در کشور رقم قابل توجهی است که امیدواریم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به این حوزه توجه بیشتری شود.
وی توسعه داروسازی دامپزشکی را از مهم‌ترین محورهای برگزاری این کنگره دانست و تصریح کرد: ساختارمند کردن صنعت دارویی دامپزشکی، بهره‌گیری از داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی در صنعت داروسازی و توجه به بحث واکسن انسانی و حیوانی را از محورهای مهم این کنگره بیان کرد.
صفری توسعه در راستای افزایش تولید و بالارفتن کیفیت را از عوامل مهم توسعه داروسازی دام بیان کرد و گفت: در این حوزه تلاش براین است که به‌جای کمیت‌گرایی به کیفیت پرداخته و در این راستا کیفی شدن آموزش‌ها، نظارت‌ها و آزمایشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
صفری در پایان با بیان اینکه دامپزشکی در خدمت سلامت واحد، مهمترین پیام این کنگره است، خاطر نشان کرد: امسال محور برنامه های دامپزشکی کشور بر مبنای آموزش مداوم برای سلامت واحد طرح ریزی شده و امید است این کنگره بتواند ما را در انتقال این مهم کمک کند.
داروهای گیاهی دامی، واکسن‌ها و تولیدات بیولوژیک، مکمل‌ها، سموم دارویی، طیور و آبزیان از موضوعات قابل بررسی این کنگره با حضور محققانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه، تایلند، ترکیه، سودان، پاکستان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com