تولید ۴۰ درصد گوشت مرغ در زنجیره های طیور کشور

تولید ۴۰ درصد گوشت مرغ در زنجیره های طیور کشور
وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود ۴۰ درصد از گوشت مرغ کشور در زنجیره های طیور تولید می شود که در صدد هستیم این رقم را به ۹۰ تا ۹۵ درصد برسانیم.
محمود حجتی در حاشیه سفر به شهر کوهپایه در شرق شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد زنجیره های تولیدی بویژه در محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ باعث ارائه خدمات مناسب در بخش کشتارگاه های مدرن، سردخانه، بسته بندی، بازاریابی و توزیع می شود.
وی تاکید کرد: ایجاد این زنجیره ها به حذف واسطه ها و کاهش قیمت تمام شده ، منجر می شود.
وی همچنین با بیان اینکه برند سازی و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، گفت: محصولاتی مانند مرغ، سبزی، صیفی و حبوبات باید به سمت برندسازی برود تا مصرف کنندگان محصول را با مشخصات ثبت شده خریداری کنند.
حجتی با اشاره به اینکه برند سازی برنج به طور مشخص در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، افزود: این کارها هزینه بر است اما در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود.
وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای توسعه زنجیره های تولیدی محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است، گفت: ارائه تسهیلات برای توسعه واحدهای مرغداری گوشتی در سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نیست زیرا ظرفیت تولید آن بیشتر از تقاضاست.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به محدودیت منابع آبی در شرق اصفهان گفت: برای رفع مشکلات این منطقه تامین آب به میزان یک متر مکعب بر ثانیه به وزارت نیرو ابلاغ شده است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com