تولید گوشت مرغ در ایلام به ۵۵ هزار تن می رسد

تولید گوشت مرغ در ایلام به ۵۵ هزار تن می رسد
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ایلام گفت: میزان تولید گوشت مرغ در استان تا پایان سال گذشته ۵۰ هزار تن بوده که تا پایان سال جاری به ۵۵ هزار تن افزایش می یابد.
مجتبی شیرخانی  اظهار داشت: میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح در بخش تسهیلاتی ۱۵۰ هزار میلیون ریال و در بخش عمرانی نیز یک هزار میلیون ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان تولید تا پایان سال ۹۴ در بخش گوشت قرمز گاوی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن و شیر خام گاوی ۸۱ هزار تن بوده است، افزود: تا پایان سال جاری تولید گوشت قرمز گاوی به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن و تولید شیر خام گاوی نیز به ۸۴ هزار تن برسد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یکی دیگر از طرح‌های تدوین شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان را پروژه کاهش سن و وزن کشتار در واحدهای پرورش جوجه‌های گوشتی اعلام کرد و گفت: کاهش سن کشتار به ۴۲ روز و کاهش وزن کشتار از جمله نتایج اجرای این طرح است که فوایدی از جمله کاهش ضریب تبدیل دان به گوشت مرغ و در نتیجه نیاز کمتر به واردات اقلام ذرت و سویا و سایر نهاده‌های تغذیه‌ای، کاهش مصرف سوخت و برق به جهت کاهش طول دوره پرورش، بهبود کیفیت لاشه از طریق متعادل کردن دان مرغ و کاهش چربی لاشه، افزایش تعداد دوره‌های پرورش و در نتیجه کاهش هزینه‌های ثابت و همچنین کاهش قیمت تمام شده و امکان صادرات محصول دارد.
وی بهینه سازی مصرف سوخت را یکی از پارامترهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این مهم بیشتر در مرغداری گوشتی نمود دارد که به عنوان مثال یک واحد مرغداری گوشتی ۱۰ تا ۱۲ قطعه مرغ را در هر متر مربع پرورش می‌دهد ولی با اجرای برنامه‌های مقاومتی بهینه‌سازی مصرف می‌تواند ۱۴ تا ۱۶ قطعه را در هر مترمربع پرورش دهد.
شیرخانی به حرکت در جهت کیفی‌سازی تولیدات اشاره و تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال و تقویت واحدهای فعال است که با تزریق سرمایه در گردش و یا تسهیلات سرمایه‌ای صورت می‌گیرد که در این راستا ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات برای گاوداری‌های شیری استان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تولید محصولات دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر خام، عسل و تخم‌مرغ به میزان ۱۷۴ هزار تن نیز در سال گذشته تولید شده است، عنوان کرد: توزیع نهاده‌های تغذیه‌ای از قبیل جو، کنسانتره، سبوس و سویا بین دامداران روستایی و عشایری و دامداران صنعتی و نیمه صنعتی به میزان ۱۰۳ هزار تن از اقدامات صورت گرفته سال گذشته بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com