تولید کود ارگانیک

تولید کود ارگانیک

1.رشد تقاضا برای کودهای طبیعی و ارگانیک 
بازار کود ارگانیک از نظر حجم و تناژ با نرخ بالایی در جهان رو به رشد است و این رشد به دلیل عواملی نظیر توسعۀ کشاورزی ارگانیک، اهمیت به محیط زیست به صورت گسترده و در سراسر جهان، و رشد تقاضا برای محصولات ارگانیک در اروپا و شمال امریکا، همچنان ادامه دار است. یکی از اصلی ترین مواد اولیه در تولید کود ارگانیک کود حیوانی کمپوست شده است.

2.کود کمپوست شده چیست ؟ 
فضولات دام و طیور در صورتی که به درستی کمپوست شود می تواند منبع غنی کود ارگانیک باکیفیت گردد. 
کمپوست کردن یک فرایند طبیعی تجزیۀ ضایعات برگشت پذیر به طبیعت در شرایط هوازی است و نکتۀ حائز اهمیت در کمپوست کردن رعایت رطوبت، دمای مناسب، و اکسیژن کافی است.  
یک باور غلط در خصوص کمپوست سازی وجود دارد که ادعا دارد تمام فرایندهای تولید کود در فضای آزاد بوی بد به همراه دارد اما بایستی بدانید که این امر فقط در شرایط غیر هوازی رخ می دهد. 

3.اهمیت و نقش تکامل فرایند کودسازی 
چنانچه فرایند تولید کود حیوانی کامل انجام نشود منجر به مشکلات محیطی نظیر آلودگی آب های زیر زمینی، انتشار بوی بد و زننده، و هجوم مگس ها می گردد. به علاوه، این کود ممکن است حاوی پاتوژن ها و عوامل بیماریزایی باشد که به گیاه آسیب می زند و باکتری های مضر و خطرناکی مثل ای کولای و سالمونلا را منتشر کند. بنابراین تکمیل فرایند تولید کود حیوانی پیش از استعمال آن بعنوان کود از اهمیت زیادی برخوردار است. 

4.سیستم تولید کود کمپوست کوشین 
"کمپانی مهندسی کوشین" تأمین کنندۀ تجهیزات مرغداری در سر تا سر جهان است این تجهیزات شامل دستگاه تمام اتوماتیک کمپوست سازی است که انواع ضایعات قابل تجزیه (مانند فضولات دام و طیور و بقایای غذا) را به کود کمپوست با کیفیت تبدیل می سازد. 
برای کمپانی کوشین کیفیت کمپوست ها بسیار اهمیت دارد. در طول فرایند و با استفاده از تایمر، هوا و اکسیژن کافی در فواصل منظم به مواد رسانده می شود و دمای لازم به 65 تا 80 درجۀ سانتیگراد می رسد. 



5.ویژگی های دستگاه کمپوست سازی کوشین 
برای یک کشاورز قیمت کالا در انتخاب آن به اندازۀ کیفیت و کارکرد آن حائز اهمیت است. کمپانی کوشین به دوام و ماندگاری دستگاه بسیار اهمیت می دهد و مدعی است که این ماشین آلات 10 تا 20 سال با هزینۀ نگهداری مناسبی قابل نگهداری هستند. 
با گالوانیزه کردن قطعات اصلی دستگاه در آلیاژ روی ماندگاری ماشین طولانی تر می شود. به علاوه محصول نهایی را به صورت پلت شده ارائه می دهد و این بدین معنی است که نیازی به خرید یک دستگاه دیگر برای پلت کردن محصول نیست. 
همچنین به لحاظ هزینه مصرف برق و انرژی نیز 20 تا 30 بار کمتر از سیستم های مخزنی است. 

6.تکنولوژی جدید برای تضمین کیفیت کود کمپوست 
قبلا هم گفتیم که یکی از عوامل موثر در کیفیت کود کمپوست تأمین اکسیژن لازم است. دستگاه کوشین با استفاده از سیستم IoT حداکثر میزان لازم دستیابی به اکسیژن را برای بالا بردن دما در کوتاه ترین زمان برآورد می کند و بدین ترتیب به کیفیت مرغوب و لازم کود برای استفاده کشاورزان دست می یابد. از سوی دیگر با فرستادن هوا و اکسیژن حداکثری به جای هوا رسانی مداوم و برای ساعات طولانی هزینۀ برق هم به طرز چشمگیری پایین می آید. 

7.مدیریت فرایند تولید با هزینۀ کمتر 
با استفاده از سیستم هوادهی کوشین به نوعی از سیستم کمپوست سازی اولیه دست یافته که کارایی بهتر با هزینۀ کمتر را تضمین می سازد. سیستم کمپوست سازی اولیه نه تنها کیفیت محصول نهایی را بالا می برد بلکه با تأمین هوای لازم، حجم مواد و رطوبت را نیز کاهش می دهد و در نتیجه بار دستگاه و هزینه سرمایه گذاری برای کمپوست سازی را کاهش می دهد.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com