تولید ماهیانه ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ

تولید ماهیانه ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ
در حال حاضر روانسازی صادرات گوشت مرغ در برخی از کشور‌ها از جمله عراق، افغانستان و تاجیکستان انجام شده و صادرات به سهولت صورت می‌گیرد اما در برخی کشور‌ها همچون روسیه با توجه به اعمال تحریم‌های اخیر که نیازمند واردات گوشت مرغ هستند، باید توافقات لازم در این خصوص صورت گیرد.
معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: ایران امکان صادرات ماهانه ۱۰ هزار تن مازاد تولید به کشورهای همسایه را دارد، در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه داشته‌ایم.
حسن رکنی در حاشیه مراسم روز جهانی غذا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهارکرد: سالانه حدود ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود، گوشت مرغ مورد نیاز کشور به طور کامل در داخل تولید و تامین می‌شود و این بدان معنی است که ماهانه ۱۸۰ هزار تن تولید گوشت مرغ داریم.
ایران امکان صادرات ماهانه ۱۰ هزار تن مازاد تولید به کشورهای همسایه را دارد، در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: البته کشورهای واردکننده گوشت مرغ یکسری پروتکل و ملزومات بهداشتی را برای خود قائل هستند و به طور قطع باید دامپزشکی ما با دامپزشکی این کشور‌ها مذاکراتی داشته باشد تا به توافقات لازم برای صادرات این محصول برسیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر روانسازی صادرات گوشت مرغ در برخی از کشور‌ها از جمله عراق، افغانستان و تاجیکستان انجام شده و صادرات به سهولت صورت می‌گیرد اما در برخی کشور‌ها همچون روسیه با توجه به اعمال تحریم‌های اخیر که نیازمند واردات گوشت مرغ هستند، باید توافقات لازم در این خصوص صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه، در حال حاضر در دنیا ۱۰۰ میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌شود که نزدیک به ۱۰ میلیون تن آن در تبادلات تجاری قرار داردگفت: حدود ۳ میلیون تن از این میزان مبادلات مرغ به همسایگان ما مربوط می‌شود. در حال حاضر عراق حدود ۶۴۰ هزار تن مرغ و عربستان ۸۰۰ هزار تن مرغ وارد می‌کنند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه شرایط فعلی تولید گوشت مرغ کشور به شکلی است که نیازهای داخلی آن تامین است و باید به دنبال روان سازی مناسبات صادراتی و توسعه آن با دیگر کشور‌ها باشیم.
معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی درباره صادرات تخم مرغ نیز گفت: هم اکنون سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ در داخل تولید می‌شود که نزدیک ۱۰ درصد آن مربوط به واحدهای مرغ تخم گذار بومی و حدود ۹۰ درصد از واحدهای صنعتی استحصال می‌شود.
وی زیرساخت‌های تولید تخم مرغ در کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ایران قابلیت صدور ماهانه حدود ۱۰ هزار تن مازاد تولید را به کشورهای همسایه دارد که بسترهای لازم برای تسهیل صادرات این فرآورده دامی فراهم شود.

 
نظرات شما
  •  

    تولید!! گفت : ۹۳/۰۷/۲۳

    خدا لعنتتون کنه که با زندگی ی مشت تولید کننده بدبخت بازی میکنید ای چه وضع قیمت گذاری مرغه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com