تولید شیرخام به 18 میلیون تن افزایش می‌یابد

تولید شیرخام به 18 میلیون تن افزایش می‌یابد
با پیش‌بینی‌های سند چشم‌انداز سال 1404 و تمهیدات انجام شده، تولید شیر خام در کشور به 18 میلیون تن افزایش می‌یابد.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز به کار فاز نخست یک دامداری مدرن وابسته به مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این مجموعه از واحدهای نمونه شیری کشور است که روش‌های علمی - مدیریتی آن باید سرلوحه سایر تولیدکنندگان باشد.
حسن رکنی افزود: در این واحد توجه به مباحث اصلاح نژاد ژنتیکی دام‌ها، برنامه بهبود محیطی و تغذیه دام، کاهش بار میکروبی شیر و افزایش چربی در تولید به‌خوبی لحاظ شده که این مهم الگویی موفق از مدیریت جهادی و حرکت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کرده است.
وی خاطرنشان کرد: شیر از مغذی‌ترین و مناسب‌ترین پروتئین‌های دامی است که باید در سبد غذایی خانوار قرار گیرد، لذا افزایش و توسعه تولید شیر در کشور از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون شیر تولیدی کشور از یک میلیون رأس گاو تولید می‌شود، ادامه داد: با پیش‌بینی‌های سند چشم‌انداز سال 1404 و تمهیدات انجام شده، تولید شیر خام در کشور به 18 میلیون تن افزایش می‌یابد.
بازدید معاون دام جهاد کشاورزی از فاز نخست یک دامداری مدرن وابسته به کمیته امداد
رکنی درباره صادرات محصولات لبنی نیز گفت: در سال گذشته 550 هزار تن محصولات لبنی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با گذشته رشد قابل قبول داشته است.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سال جاری قیمت شیر را یک‌هزار و 440 تومان تصویب کرده است که بر اساس قیمت‌های کارشناسی، باید این محصول با قیمت یک‌هزار و 520 تومان عرضه می‌شد، اما دامداران برای حمایت از مصرف‌کننده و رفاه جامعه و همراهی با دولت، محصول خود را با این قیمت عرضه می‌کنند.
رکنی در پایان با بیان اینکه یارانه شیر سال گذشته به طور کامل پرداخت شده است، یادآور شد: در سه ماه نخست امسال با توجه به قیمت‌گذاری شیر برای تنظیم بازار و جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان تولیدکنندگان به ازای هر کیلوگرم شیر 190 تومان یارانه تصویب شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com