تولید سالانه 160 تن گوشت شترمرغ در سیستان و بلوچستان

تولید سالانه 160 تن گوشت شترمرغ در سیستان و بلوچستان
 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه از ۱۸ واحد پرورش شترمرغ سنتی و صنعتی در این استان ۱۶۰ تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
محمدرضا بندانی گفت: هم‌اینک سه واحد پرورش شترمرغ صنعتی با ظرفیت اسمی ۷۵ قطعه مولد، هزار و ۱۰۰ قطعه پرواری و هشت واحد پرورش شترمرغ گوشتی صنعتی با ظرفیت اسمی ۲ هزار و ۴۵۰ قطعه و هفت واحد پرورش توام به صورت سنتی با ظرفیت ۸۴۰ قطعه متعلق به بخش خصوصی و موسسات دولتی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: به منظور گسترش و توسعه پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید و پرورش شترمرغ در استان در قالب برنامه چهار ساله تدوین که عملیات اجرایی طرح از سال گذشته شروع شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۲ واحد جایگاه سنتی شتر مرغ گوشتی ۵۰ قطعه‌ای و سه واحد جایگاه سنتی شترمرغ مولد ۱۰قطعه ای به صورت مشارکتی در سیستان و بلوچستان ساخته شده و هفت واحد جایگاه مولد۱۰ قطعه‌ای دیگر نیز در حال پیگیری ساخت است.
وی بیان کرد: هم‌اینک سیستان با هشت واحد شترمرغ بالاترین تراکم پرورش شترمرغ سیستان و بلوچستان را داراست.
بندانی افزود: همچنین با توجه به شرایط آب وهوایی مناسب و  از طرفی علاقمندی افراد به پرورش شترمرغ در مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان این صنعت در استان در حال توسعه است به طوریکه بیشاز ۴۰ نفر برای ساخت جایگاه پرورش شترمرغ گوشتی و مولد به مدیریت امور اراضی معرفی شده‌اند.
 
کلمات کلیدی گوشت شترمرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com