تولید تخم‌مرغ در استان سمنان به ۲۸ هزار تن می‌رسد

تولید تخم‌مرغ در استان سمنان به ۲۸ هزار تن می‌رسد
سمنان- رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان از راه‌اندازی واحدهای مدرن تولید تخم‌مرغ در استان خبر داد و گفت: با این اقدام پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول به ۲۸ هزار تن برسد.
سید علی میرعماد ضمن بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای مدرن تخم‌مرغ در دستور کار قرارداد، ابراز داشت: با این اقدام پیش‌بینی می‌شود تولید تخم‌مرغ در استان سمنان به ۲۸ هزار تن برسد.
وی ضمن بیان اینکه ۴۱ هزار مرغ تخم‌گذار در استان سمنان وجود دارد، افزود: با راه‌اندازی واحدهای مدرن مرغ تخم‌گذار قطعاً سطح تولید تخم‌مرغ در سطح استان افزایش خواهد یافت.
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه ۳۵۹ واحد مرغ گوشتی نیز در استان فعال است، ابراز داشت: از این تعداد واحد پرورش مرغ ۵۶ هزار تن مرغ تولید می‌شود که با توجه به آمار ارائه‌شده در زمینه مرغ تخم‌گذار، گوشتی و تخم‌مرغ به‌روشنی می‌توان دریافت که ظرفیت خوبی در این حوزه برای استان وجود دارد.میرعماد ضمن بیان اینکه علاوه بر مرغ و تخم‌مرغ، هشت واحد پرورش بوقلمون و ۱۷ واحد پرورش شترمرغ نیز در سطح استان فعالیت دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی این واحدهای طیور می‌تواند ضمن ایجاد درآمد زایی به رونق اقتصادی استان نیز کمک کند.
وی بابیان اینکه طی دو سال گذشته ۵۲ واحد نوغان‌داری در سطح استان سمنان راه‌اندازی شده است، افزود: با توجه به اشتغال خوب و درآمدزایی مستمر نوغان‌داری به‌ویژه در حوزه زنان روستایی لذا توسعه و ترویج نوغان‌داری در روستاهای استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com