تولید بیش از یک‌میلیون تن گوشت در کشور

تولید بیش از یک‌میلیون تن گوشت در کشور
مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته حدود 980 هزار تن گوشت در کشور تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به یک‌میلیون و 100 هزار تن افزایش یابد.
سید احمدرضا سیدعلیان در بازدید از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری پگاه این استان اظهار داشت: در سال گذشته حدود 980 هزار تن گوشت در کشور با میانگین ماهانه 82 هزار تن تولید شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به یک‌میلیون و 100 هزار تن افزایش یابد که بی‌شک استان فارس با داشتن رتبه نخست تولید گوشت قرمز نقش مهمی دارد.
رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی هم‌چنین فارس را از جمله استان‌های موفق در زمینه بحث اصلاح نژاد دام توصیف کرد و گفت: این استان این ظرفیت را دارد تا در سایر موارد مانند تولید اسپرم، جنین، گوساله‌های نر و تلیسه (منابع ژنی) نیز پشتیبان خوبی برای سایر استان‌ها باشد.
سیدعلیان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بـالای استان‌هـای جنوب کشور در امور دام و از سوی دیگر بازار بسیار مناسب محصولات دامی در کشورهای حوزه خلیج فارس تلاش‌هایی در حال انجام است تا با هم‌افزایی استان‌های جنوبی کشور از مزیت مطلق استان فارس در زمینه تولیدات صادراتی بهره‌مند شویم.
وی افزود: افق‌بندی صادراتی محصولات دامی که از استان فارس آغاز شده به تکامل صنعت دام و طیور کشور منجر می‌شود.
رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان بخش کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: در هرم جمعیتی کشور تولیدکنندگان در قاعده هرم قرار دارند و بر اساس آمارهای ارائه شده حدود 4.5 تا 5 میلیون تولیدکننده بخش کشاورزی در کشور در حال فعالیت هستند و 70 میلیون نفر مصرف کننده که چنانچه این قاعده مورد توجه لازم قرار نگیرد کل جامعه را در تأثیر خود قرار می‌دهد، از این رو ما باید به تولید توجه کافی داشته و تولیدکننده را مورد حمایت قرار دهیم.
وی از پرداخت 98 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی در راستای تولید گوشت و شیر خبر داد و بیان داشت: با توجه به نقش منطقه‌ای آزمایشگاه کنترل کیفی شیر و خوراک دام بر حمایت از تجهیز و تکمیل این آزمایشگاه تأکید داریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com