تولید بیش از دو هزار تن محصولات جانبی از کندوهای عسل لرستان

تولید بیش از دو هزار تن محصولات جانبی از کندوهای عسل لرستان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: زنبور داران لرستانی امسال توانستند 2 هزار تن «بره‌بوم» و 255 کیلو گرم «ژل رویال» که از محصولات جانبی کندوهای عسل هستند و درآمد زایی بالایی دارند، تولید کنند.
ناصر نجیب زاده، اظهار داشت: سال گذشته ۳ هزار و ۸۵ تولید کننده عسل در لرستان توانستند ۲ هزار و ۷۲۴ تن عسل از ۳۱۲ هزار کندو تولید کنند.
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که زنبورداران لرستانی به سمت و سوی تولید مواد جدید از کندوهای عسل رفته‌اند، افزود: این امر باعث افزایش درآمد این قشر می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ژل رویال یکی از محصولاتی فرآوری شده عسل بوده که قیمت هر کیلوگرم آن بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است این محصول در سال گذشته به میزان ۱۷۷ کیلوگرم در استان تولید شد اما امسال به بیش از ۲۵۰ کیلوگرم رسید.
نجیب‌زاده تصریح کرد: یکی دیگر از محصولات جانبی کندوهای عسل که طی سال‌های اخیر تولید آن در استان رایج شده بره موم است که به عنوان آنتی بیوتیک در صنایع داروسازی استفاده می‌شود که امسال بیش از ۲ هزار تن از این محصول در لرستان تولید شد.
لازم به ذکر است که بره بوم  خواصی خارق العاده‌ای مانند ضد تومور و ضد سرطان،ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد پوسیدگی دندان دارد، همچنین به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده اختلالات دهان و لثه، بی‌حس کننده موضعی، کاهش دهنده فشار خون کاربرد دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com