تولید 2 میلیون و 800 هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور

تولید 2 میلیون و 800 هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بهبود تولیدات دامی گفت: علیرغم تردیدها در زمینه جوجه‌ریزی موفق به تولید دو میلیون تن گوشت مرغ و 800 هزار تن تخم مرغ شدیم.
به گزارش (ایسنا) منطقه فارس، عباسی با اشاره به ایجاد ظرفیت دو میلیون تن گوشت مرغ گفت: پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و علیرغم وجود تردیدهایی که در زمینه جوجه‌ریزی مرغ وجود داشت، موفق شدیم دو میلیون تن گوشت مرغ و بیش از 800 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید کنیم. وی بیان کرد: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، استفاده بهینه از منابع به ویژه سوخت در صنعت طیور و کاهش هزینه‌های تولید ضروری است.
وی افزود:‌ تمامی دست‌اندرکاران این صنعت اعم از تولیدکننده و صنعتگر باید به سمتی بروند که ضمن کاهش هزینه‌ها، بهره‌وری را افزایش داده و تولیدی پاک و قابل رقابت به وجود آورند. عباسی بیان کرد: صنعتگران در ارائه دستگاه‌های مربوط به صنعت طیور نباید تنها به فروش محصولات اکتفا کنند، بلکه موضوع آموزش را مدنظر قرار دهند تا تولید کنندگان بتوانند، دستگاه و تجهیزات را به خوبی وارد مرحله عمل کرده و اجرا کنند.
وی با تأکید بر نظارت در امور تولید گفت: پس از آموزش‌ها و اجرا باید نظارت دقیقی صورت پذیرد تا مشخص شود، آیا سیاست‌ها و روش‌های جدید و همچنین پرداخت تسهیلات به درستی و دقت انجام گرفته‌اند،‌ یا خیر؟ معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در جهت اصلاح مصرف سوخت و تخصیص اعتبارات جهت بهینه و به روز کردن تأسیسات در صنعت طیور دو راه پیش قرار داده‌ایم یکی پرداخت وام بانکی با بهره‌مندی از کمک صندوق حمایت از بخش کشاورزی و دیگری دریافت کمک بلاعوض 35 درصدی است. عباسی از تمامی صنعتگران فعال در عرصه دام و طیور خواست تا با ارائه تکنیک‌های پرورشی به‌روز،‌ تجهیزات مرغداری نوین و... به نحوی عمل کنند تا علاوه بر مجهز کردن مرغداری‌های کشور، بتوانند دستاوردهای نوین با تکنولوژی برتر را به سایر کشورها صادر کنند.
وی در پایان ابراز کرد: سیاست‌های دولت، وزارت جهاد کشاورزی و پیشبرد امور با کمک بخش خصوصی، تولید کنندگان و همچنین واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌ها و بخش خصوصی است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com