تولید یک هشتم گوشت مازندران در آمل

تولید یک هشتم گوشت مازندران در آمل
مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: تولیدکنندگان این شهرستان، یک هشتم گوشت قرمز استان را سالانه تولید می کنند.
سید مرتضی امینی اظهار داشت: هم اکنون تولید جوجه یکروزه در آمل به حدود 50 میلیون  قطعه افزایش یافت که این میزان تولید اکنون 17.3 درصد تولید مازندران را  شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه آمل در پرورش مرغ های تخمگذار با 349 هزار قطعه اکنون در سال رتبه نخست پرورش این بخش در مازندران را دارد، اضافه کرد: این شهرستان در تولید وپرورش مرغ مادر گوشتی با پرورش سالانه 610 هزار و 500 قطعه حدود 14.34 درصد استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرجهاد کشاورزی آمل به تولید سالانه بیش از 16 میلیون قطعه مرغ گوشتی در شهرستان اشاره کرد  و گفت: این شهرستان در پرورش مرغ بومی، اردک، بوقلمون، غاز و شترمرغ سهم مهمی در تولید گوشت سفید در مازندران دارد.
وی گفت: سالانه هفت هزار و459 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود که این میزان 12.5 درصد کل تولید گوشت قرمز مازندران را شامل می شود.
امینی افزود: در شهرستان آمل 448 واحد دامی با حدود 425 هزار و 706 راس دام سبک و سنگین وجود دارد که این میزان حدود 12.62 درصد از کل دام های موجود مازندران است.
وی سهم تولید شیر در  آمل را حدود 82 هزار تن با سهم بری 12.2  درصد در سطح  استان اعلام کرد.
مدیرجهاد کشاورزی آمل به تولید گوشت سفید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان با پرورش 17 میلیون و 650 هزار قطعه ماکیان حدود 28 هزار و 192 تن گوشت سفید را تولید می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com