تولید گوشت در خراسان شمالی 16 درصد افزایش یافت

تولید گوشت در خراسان شمالی 16 درصد افزایش یافت
حمید رمضانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در مجموع 68 هزار و 204 راس دام شامل 63 هزار و 259 راس گوسفند و بز و چهار هزار و 945 راس گاو، گوساله و شتر در کشتارگاه های این استان کشتار شده است.
وی افزود: در حالی که مجموع آمار کشتار دام سبک و سنگین استان در مدت مشابه سال گذشته 54 هزار و 613 راس بود.
وی گفت: نظارت های مستمر بهداشتی و شرعی بازرسان و ناظران دامپزشکی مستقر در کشتارگاه های دام استان در این مدت به حذف و معدوم سازی لاشه و آلایش 129 راس دام کشتاری به وزن 11 هزار و 736 کیلوگرم منجر شد.
وی وزن گوشت استحصالی از دام های ذبح شده در کشتارگاه های استان از ابتدای امسال را نیز بیش از دو هزار و 418 تن ذکر کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته دو هزار و 90 تن بود که حاکی از رشد 16 درصدی در این زمینه است.
در حال حاضر در خراسان شمالی یک کشتارگاه صنعتی و 7 کشتارگاه سنتی دام دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین با اشاره به آمار طیور کشتارشده گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه میلیون و 555 هزار قطعه مرغ در دو کشتارگاه صنعتی طیور استان ذبح شده است که در مقایسه با سه میلیون و 523 هزار قطعه مرغ کشتارشده نسبت به مدت مشابه پارسال اندکی افزایش را نشان می دهد.
رمضانی با بیان این که وزن گوشت استحصالی از مرغ های کشتارشده در سال جاری افزون بر هفت هزار و 928 تن بوده است، افزود: این رقم در پایان 8 ماه 93 به 6 هزار و 608 تن رسید.
استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور با بیش از دو میلیون راس دام سبک و سنگین یکی از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com