توقف ۴۶۰ کامیون پشت مرزهای دو کشور

توقف ۴۶۰ کامیون پشت مرزهای دو کشور
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت‌: روابط ما با کشور ترکیه بسیار استراتژیک و مهم است و نباید با اقدامات شتابزده به زحمات چندین ساله خود لطمه بزنیم.
مهرداد سعادت درخصوص آخرین وضعیت مرزها، گفت: متاسفانه وضعیت مرزها به مانند گذشته باقی است، و برطبق آخرین جلسه‌ای که با حضور بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از جمله وزارت راه، امورخارجه، گمرگ و سازمان توسعه تجارت صورت گرفت، نیاز است که با توجه به فشارهای وارد شده چند ماه اخیر به اتاق ایران، بلاتکلیفی در صادرات و تعهدات تولیدکنندگان نسبت به بازارهای هدف و مشتریان خود که نمی‌خواهند آن را از دست بدهند را برطرف کرد. بنابراین پیشنهاد برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با حضور معاونت وزیر تجارت کشور ترکیه مطرح کردیم که این جلسه در دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ‌درحال حاضر شرایط برای تولیدکنندگان و شرکت‌های حمل‎ونقل سخت‌تر شده است، تشریح کرد: در این جلسه بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف هر دو کشور که در مسائل مربوط به مرزها و کرونا تصمیم گیرنده هستند حضور خواهند داشت. در این جلسه تلاش خواهیم کرد تا ضمن حل مشکلات مرزی با ارتباط و هم فکری دو طرفه به یک نقطه مشرک دست یابیم. البته این به معنای حل شدن مشکلات در این مرز نیست.
وی درخصوص نامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران به وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل اینکه روابط ما با کشور ترکیه بسیار استراتژیک و مهم است ما نباید با اقدامات شتابزده موجب لطمه به زحمات چندین ساله خود باشیم و نباید حمایت‌ها و کمک‌های دولت و تجار ترک را در دوران شدت یافتن تحریم‌ها فراموش کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه بخش خصوصی هیچ مشکل جدی وجود نداشته و این بخش درحال تعامل با یکدیگر هستند، گفت:‌ حتما با تعاملی که اتاق ایران و ترکیه با طرف خود برقرار کرده است و امیدواریم که به نقاط مشترکی دست یابیم تا مشکلات هرچه سریع‌تر حل شود.
وی با اشاره به برقرار بودن مبادلات ریلی با کشور ترکیه گفت: ‌در بحث ریلی هیچ مشکلی نداریم و صادرات و واردات به هر دو شکل به وسیله قطار درحال انجام است.
وی افزود: درمورد مرز زمینی و مرز بازرگان که مهمترین مرز ما با کشور ترکیه است، به هیچ وجه مبادلات تجاری به جز در بازارچه ساری‌سوی که بیشتر برای مبادلات اقلام دارویی است که چند محموله وارد کرده‌ایم، نداریم.
وی ضمن درخواست از تجار برای دنبال کردن اخبار از طریق منابع معتبر و اتاق بازرگانی درخصوص کامیون‌های موجود در مرز گفت:‌ حدود 300 کامیون ترک به مقصد ترکیه در داخل کشور ما حضور دارند که بیشتر بار آنها محصولات کشاورزی مانند: هندوانه، خشکبار و خرما است، و کشور ترکیه به دلایل موجه برای کشورش، اجازه ورود به خاک خود را به این کامیون‎داران نمی‌دهد و ما نمی‌توانیم در این مورد دخالتی داشته باشیم.
وی ادامه داد: از طرف دیگر حدود 160 کامیونی که در کشور ترکیه به مقصد ایران بارگیری کرده‌اند نیز اجازه ورود به کشور را ندارند که ما امیدواریم تا دولت ترکیه هرچه سریع‌تر تمهیداتی برای این کامیون‌داران بیندیشد، بنابراین حاشیه دادن به نفع هیچ طرف نیست
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com