توافق خرید هزار تن مرغ

توافق خرید هزار تن مرغ
افزایش قیمت خرید مرغ در روزهای گذشته ناشی از بالا رفتن قیمت نهادهای دامی و جلوگیری از زیان دهی مرغداران است.
حسن رادمرد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر میانگین قیمت مرغ در کشور بین پنج هزار و 700 تا پنج هزار و 800 تومان است در حالیکه پیش از این قیمت مرغ پنج هزار و 100 تومان بود و علت افزایش قیمت مرغ به خاطر جلوگیری از زیان دهی مرغداران است.
وی با اشاره به توزیع 172 هزار تن برنج در بازار طی 20 روز گذشته افزود: 20 هزار تن از این برنج ها تایلندی بوده، هفت هزار تن آنها برنج سفید آمریکایی و 115 هزار تن از این برنج ها شامل برنج های هندی خریداری شده از بخش خصوص و شرکت بازرگانی دولتی می باشد.
به گفته وی، در طول سه ماه گذشته، 340 هزار تن برنج خارجی وارد بازار شده است.
رادمرد در خصوص توزیع روغن نباتی تصریح کرد: تاکنون 100 هزار تن روغن خام و 30 هزار تن روغن تصفیه شده در اختیار کارخانجات و شبکه های توزیع قرار گرفته است.
وی با اشاره به توزیع گوشت قرمز گرم و منجمد گفت: تاکنون 25 هزار تن از ذخایر گوشت قرمز کشور در شبکه توزیع آزاد شده و قیمت گوشت در تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری نیز 10 هزار و 500 تومان تعیین گردیده است.
وی در پایان در خصوص طرح تشدید بازرسی و نظارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما دو میلیون و 100 هزار واحد صنفی پروانه دار داریم که برای کنترل آنها اقدامات زیادی صورت گرفته است اما بالا بودن تعداد واحدهای صنفی کنترل آنها را سخت می کند اما آمارها نشان می دهد که میزان تخلف واحدهای صنفی 5 درصد است.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com